Inlägg från: kanske2011 |Visa alla inlägg
  • kanske2011

Från vilken ålder låter ni era barn vara ensamma hemma (kanske någon timma eller längre)?

Kina79 skrev 2010-11-25 14:02:27 följande:
    Man gör väl det som känns bäst för en själv och som funkar för ens barn.
    Det finns ju en hel del här på Fl som anser att man i stort sett borde bli av med vårdnaden för att man lämnar barnen ensamma innan de är 18

Jag tycker det handlar om vad för sorts barn man har.. Litar man på barnet? Vad gör barnet när det är ensamt hemma?
    Tur att man inte behöver lyssna på allt som sägs på FL.

Håller f ö med om att ifall barnet kan alla viktiga telefonnr (mammas, pappas, 112 osv) och känner sig trygg med att vara hemma en stund själv, och du som förälder också känner dig lung i situationen borde det gå bra.

Mina döttrar är 7 och 9 år, och är ensamma hemma (med varandra då) nån halvtimma i taget lite då och då.
    Men när jag var borta i lite drygt en timma på föräldrarmöte i skolan nu i höstas så ringde yngsta dottern och ville att jag skulle komma hem. En timma var alltså för länge för henne. Och det kommer nog dröja innan jag testa med långre än en halv timma igen.
Svar på tråden Från vilken ålder låter ni era barn vara ensamma hemma (kanske någon timma eller längre)?