• Anonym

Han luktar illa!

Be honom byta schampoo. Tungskrapa, tandtråd och SB12 fixar andedräkten.

• Anonym

Introducera annan deo osv eller använder han det?

• Anonym

Kan ju vara maten som gör det? En del kost gör att lukt kan komma ut från porer och även då andedräkt. Även om han inte verkar sjuk, så KAN det vara något som ligger och gror liksom. kanske inget allvarligt, men jag hade iaf försökt säga det på ett så finkänsligt sätt man nu kan, att han kanske borde ta sig till läkaren och prata om det....?

• Anonym

Du är inte gravid TS eller i klimakteriet då kan man ju uppleva att ens partner luktar illa och annorlunda? Hur gammal är din man? Skicka han på en hälsokontroll för att kolla att allt med honom är ok, har han någon brist på något eller så så kan man också lukta illa.

• Anonym
    Anonym (Snoken) skrev 2010-11-25 20:34:44 följande:
    Han är bara drygt fyrtio.
    Och jag är inte ens där, så i klimakteriet är jag inte.

Ärligt talat är det nog bara jag som är nära som tycker han luktar illa. Jag har en obehagligt känslig nos.
    Man börjar inte lukta gubbe när man är 40 om man inte slutar, duscha, har brist på något eller är sjuk. Kolla upp det. Är det fler som tycker likadant ? Om inte kan det vara en hormonrubbning eller något i din kropp som gör att du är extra känslig för hans lukt.
  • Anonym

Var det länge sedan han slutade snusa? Han kanske ha hål i tänderna eller en hormonrubbning i kroppen om han nyligen slutat snusa.

• Anonym
    Anonym (Snoken) skrev 2010-11-25 22:11:33 följande:
    ett par år sedan, tror jag.
    Allt jag kan tänka mig där är att snuset är bakteriedödande.
    jo det är det. Låt han göra en hälsokontroll samt gå till tandläkaren.
  • Anonym

Hormonrubbningar, viss mat och sjukdomar kan ge dålig kroppslukt och andedräkt. En del som är är allergiska mot mjölkprotein kan ha dålig andedräkt och kroppslukt men då brukar man också ha problem med lös eller hård mage, svullen mage osv. Kan även vara obalans i magen dock ge han proviva eller sempers magdroppar, be han kolla tänderna och går inte lukten över be han gå och göra en hälsokontroll.

• Anonym

Som vanligt är det fel på mannen och det är han som ska  ska ändras på. Tanken att TS har ett överkännsligt luktsinne ellere ett luktminne som ställer till problem är tydligen en utopi! Kanske är lösningen att TS söker hjälp?

Varför ska alltid felet sökas hos mannen?

• Anonym

Hade samma problem med min nya pojkvän, numera blomluktande fästman. Han bodde ensam och tvättade bara sina t-shirts och underkläder, inte sina skjortor som han hade över tishan. Han var dessutom noga med att alltid stänga garderoben ordentligt, vilket inte gjorde att kläderna vädrades heller.

Det gjorde att han luktade just gubbe: lite surt, gammalt hår/hud. Han använde inte heller deo, vilket gjorde att verkligen inget av hans kroppslukt kamouflerades. Han dushar typ 2 ggr om dagen så han stank inte svett alls, bara....människa liksom...

Tillslut sa jag till, på ett fint sätt, att han borde tvätta igenom sina skjortor. (jag hjälpte till och öste på både parfymerat tvättmedel och sköljmedel). Problem solved Solig Han kan dock fortfarande ha dålig andedräkt, men det tror jag beror mer på att vissa typer har det helt enkelt... Man får bjussa på ett tuggummi...

• Anonym

TS det är INTE normalt att lukta surt eller gubbe när man är 40 då är det något fel. Är det bara du som upplever att han luktar så eller andra? Så klart ska du nämna för honom att hans kroppslukt och andedräkt luktar annorlunda och mindre gott och att ni försöker göra något åt det. Ni är ju för sjutton sambos så då måste ni väl kunna prata med varandra det är mer sårande om du inte säger något och det sen kommer fram. Du får ju säga det med lite finkänslighet. Sedan tycker jag han ska gå till tandläkaren och till läkaren och göra en hälsokontroll. Kan vara en obalans i kroppen av något slag och går han till en läkare kan han få hjälp med det.

• Anonym
    Flytning skrev 2010-11-26 15:52:39 följande:
    Stackarn! Jag tycker synd om honom om du skulle berätta det för honom. Gud vad sårad jag skulle bli om jag fick höra det av min man!
    är det inte värre om man går runt och luktar illa utan att veta om det och ingen säger något då inte ens ens sambo? Gud vad sårad jag hade blivit då...
Svar på tråden Han luktar illa!