Inlägg från: emelillen |Visa alla inlägg
  • emelillen

Ledsnat lite på alla tillbehör, gå över på MAM flaskor?

MAM-flaskorna består ju av en massa delar också.. eller massa och massa, men fem delar, lätta att skruva isär och diska dock. flaskan heter antikolik, och den är just till för att de inte ska få i sig så mycket luft :)

min bebba använder napp nr.2 till ersättning och nr. 3 till havrevälling...
    går för snabbt för henne att ha nr.3 till ersättningen.

• emelillen
    AvalonC skrev 2010-11-25 21:43:22 följande:
    Vi är jättenöjda med våra mam-flaskor, men det är 4 delar som man måste plocka isär och diska...

Jag hatar diska för hand, går hellre till tandläkaren, men plastdetaljerna känns inte riktigt rena när vi kört dem i diskmaskinen (kanske bara våran diskmaskin??) så vi måste diska för hand, och det är det värt :)

Men jag har vänner också som kör med de flaskorna som finns på ica, och det går helt suverränt det med...
    Olika bebisar tror jag, vad de godkänner eller inte... :)
    vår diskmaskin är också kass på att diska flaskorna... tycker den här "fett-ytan" ligger kvar inne i flaskan, så lika bra att diska för hand.

jag brukar faktiskt varva med ESSKA's flaskor, men min dotter gillar inte nappen som sitter på när man köper den, så har köpt esskas "anatomiska" nappar istället, och de funkar kanon!
    enda negativa är ju att man måste dra ut flaskan lite då och då, eftersom hon inte riktigt förstår att hon måste släppa in mer luft för att maten ska komma ut.
  • emelillen
    Tjollabolla skrev 2010-11-25 22:05:10 följande:
    Vi har haft mam flaskor både till dottern och sonen och vi skruvar INTE isär dom speciellt ofta. Nån gång/månad kanske, så det behöver man inte göra varje gång. Diskar bara som vanlig flaska, hundra gånger lättare än DR brown... Vi hade den först till sonen men tröttnade ganska fort.
    nån gång/månad? oj.. jag gör det i alla fall 1gång/dagen.
  • emelillen

Tjollabolla: blir ju en gul hinna längst ner i silikonringen, går inte bort utan att man skruvar isär och diskar för hand ju :/

Svar på tråden Ledsnat lite på alla tillbehör, gå över på MAM flaskor?