• Kasihi

    Hur håller ni er bebis tillräckligt varm under natten?

    Det är ganska svalt här inne hos oss nu när vintern kommit och jag blir lite orolig att bebis ska frysa. Han har pyjamas och strumpor på sig samt en bomullsfilt modell tunnare, vågar inte ha tjockt täcke än. Filten åker oftast av en del under natten så frågan är hur mkt den värmer. Hur gör ni?

  • Svar på tråden Hur håller ni er bebis tillräckligt varm under natten?
  • lillblobb

    Vi gjorde som du med pyjamas med fötter eller strumpor samt en filt i början - nu när hon är lite större och det har blivit lite kallare har vi faktiskt börjat med täcke från IKEA istället för filten. Hon blir lätt kall om händerna, men resten håller sig varmt nu. Innan vi gick över på täcket blev fötterna alltid kalla när hon sov.


    Finns ju bra sovpåsar med som de inte kan sparka av om du inte vill ha täcke än. Ibland kan det räcka med att ha sovpåse med filt (de sparkar inte lika lätt av filten) eller en lite varmare sovpåse som fungerar istället för täcke/filt

  • Lena

    Vi hade förutom det du beskriver även mössa på och sen hade vi täcke och flera filtar.

  • Blå Flygare

    Filten for bara av hela tiden förra vintern (han är nu 1½) så jag bäddade med ullfilt som undrlakan och pyjamas av ull (kommer inte ihåg om jag använde ullstrumpor eller vanliga). Blev aldeleds lagom, så länge han inte kom över till oss under natten - då var vi tvugna att byta PJ.
    Ullfilt och PJ köpte jag från minimundus.se

  • Blå Flygare

    Glömde, groobag hade vi en del med, den är inte dum så länge de inte snurrar runt för mycket.

  • Linselusen

    Vi har en åkpåse, pyamas och en tunn filt. Vi bor i norrland

Svar på tråden Hur håller ni er bebis tillräckligt varm under natten?