• VonDrufva

Snälla hjälp. Hjärtklappning.

Sista veckorna har jag haft sådan hjärtklappning. Det känns liksom uppe i halsen och är mycket obehagligt.
    För en timme sedan vaknade jag efter att ha somnat in av en oerhörd hjärtklappning, det kändes som att jag skulle få en hjärtattack eller liknande. Jag är så himla rädd, och kan inte sluta gråta. Snälla, är det någon som känner igen sig? Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Snälla hjälp. Hjärtklappning.
  • Veritas18

Panikångest kanske? Försök att lugna ner dig, andas djupt. Vet att det är jättesvårt och känns omöjöigt men det går. Gå ut i balkongen eller liknande och andas djupt. Är du själv? Om så är fallet, ring en vän och be om hjälp.

• Parenthood

Ringa sjukvårdsupplysningen

• VonDrufva

Jag har ingen att ringa.
    Provar sjukvårdsupplysningen, men är lite rädd att de tycker jag är larvig.
    Tack söta ni för att ni tog er tid att svara.

• Veritas18

Nej men gud. De kommer inte att tycka det. De är professionella. Kolla vad de säger och återkom gärna om du behöver hjälp.

Kram

• Miot

Sådär har jag när jag får en panikångestattack. Det blir liksom som att hjärtat studsar till och jag tappar andan... Vet inte om det är så du känner, tycker iofs du ska ringa vc imorgon om det inte ger sig...

• Parenthood

I ditt fall är det absolut inget larv att ringa sjukvårdsupplysningen, de kommer att tycka att du gjorde rätt som ringde!

• VonDrufva

Nu har jag ringt och hon tyckte gott att jag kunde åka till akuten om jag kände mig orolig.
    Och jag som knappt vågar åka taxi. Så ska man dit och störa! Fy, vad läskigt. Jag kanske får vänta tills i morgon.
    Tack för era svar.

• Parenthood

Åk nu istället, säker mycket lugnare och skönare, imorrn e de säkert massa folk å långa väntetider å bök. ;)

• Upptaget

Sånna hjärtklappningar har jag haft jääätte många gånger! Även när det inte varit i samband med panik och ångest. Det är jätte obehagligt, jag blir skit rädd varje gång jag får det, samtidigt som jag tänker att jag ahft så förr, och inget har hänt. Känns som ett "fladder" vid hjärtat, och dunkar i halsen. Har hört att vissa har så att hjärtat typ hoppar över ett slag, sen slår dubbelt, kommer inte ihåg vad det heter. Mer än att det är ofarligt! Oavsett, kolla upp det endå om du känner dig orolig! Men jag tror inte det är något farligt =)

• VonDrufva

Det var skönt att höra, Upptaget. Men något säger mig att det är någon form av akut stress och jag vågar inte ens gå och lägga mig igen. Vet inte hur jag ska göra faktiskt. Har inte ens en aning om hur man gör, om man ringer akuten först osv.

Svar på tråden Snälla hjälp. Hjärtklappning.