• Anonym (Linda)

Buksvåger

Gäller uttrycker förresten både för män och kvinnor? Jag avser iaf båda könen. Har ni haft sex med samma person som er vän eller med två personer som ni vet är vänner? Har det varit helt friktionsfritt eller har det uppstått situationer efter detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Buksvåger
  • Anonym (Kusiner)

Jag har varit tillsammans med två kusiner som umgicks flitigt på den tiden. Nu bor de i olika delar av landet, men det har ingen betydelse. Det var ju så länge sedan, och vi var bara tillsammans på tonåringars vis. Hade vi varit sambos och mer "mogna" hade det nog varit svårare att hålla masken på släktmiddagarna framöver.

• Anonym (Z)

Det gäller både män och kvinnor.

• Anonym (Linda)
    Anonym (Z) skrev 2010-11-26 08:41:27 följande:
    Det gäller både män och kvinnor.
    Jag trodde också att det gjorde det men blev osäker när jag läste vad som stod på wikipedia:

"Buksvåger är en nedsättande eller humoristisk benämning på relationen mellan två män som haft sex med samma person"
  • Anonym (Kusiner)
    Buksvägerska borde det väl heta om kvinnor...
  • Anonym (Z)
    Anonym (Linda) skrev 2010-11-26 08:46:40 följande:
    Jag trodde också att det gjorde det men blev osäker när jag läste vad som stod på wikipedia:

"Buksvåger är en nedsättande eller humoristisk benämning på relationen mellan två män som haft sex med samma person"
    Haha oj, ja alltid lär man sig något nytt.
    Anonym (Kusiner) skrev 2010-11-26 08:47:35 följande:
    Ja det borde de göra, måste ju finnas ett namn för det iaf.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kusiner) skrev 2010-11-26 08:47:35 följande:
    Hihi, ja det borde det såklart göra. Nästan lite genannt att inte komma på det själv. Tur att man kan vara annonym här
  • Anonym (Z)
    Anonym (Linda) skrev 2010-11-26 08:51:22 följande:
    Hihi, ja det borde det såklart göra. Nästan lite genannt att inte komma på det själv. Tur att man kan vara annonym här
    Haha eller hur, Japp buksvägerska finns på wikipedia, med samma förklaring som för mannen Skrattande
  • wandafish

Buksvägerska har jag aldrig hört, men däremot buksyster.

• Anonym

Jag har en buksvåger med komplikationer. Tjejen i fråga var hans flickvän sedan flera år. Hon sa att de gjort slut, men dagen efter ringde han när vi låg i sängen o hon svarar "Hej älskling". Han gjorde då utlandstjänst... känder ganska svinigt.....

• Anonym

Nej men min bror var ihop med min tjejs kompis. Fast det är väl inte ens buktremänningar antar jag.

Svar på tråden Buksvåger