Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Buksvåger

Gäller uttrycker förresten både för män och kvinnor? Jag avser iaf båda könen. Har ni haft sex med samma person som er vän eller med två personer som ni vet är vänner? Har det varit helt friktionsfritt eller har det uppstått situationer efter detta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Buksvåger
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Z) skrev 2010-11-26 08:41:27 följande:
    Det gäller både män och kvinnor.
    Jag trodde också att det gjorde det men blev osäker när jag läste vad som stod på wikipedia:

"Buksvåger är en nedsättande eller humoristisk benämning på relationen mellan två män som haft sex med samma person"
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kusiner) skrev 2010-11-26 08:47:35 följande:
    Buksvägerska borde det väl heta om kvinnor...
    Hihi, ja det borde det såklart göra. Nästan lite genannt att inte komma på det själv. Tur att man kan vara annonym här
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Fia) skrev 2010-11-26 09:36:48 följande:
    Flera alternativ passar in på mig. Har ett par buksvägerskor och har gjort några killar till buksvågrar. Vid ett tillfälle uppstod lite svartsjuka med en svägerska men det ordnade sig och hon är idag gift med mannen i fråga.
    Sant att det finns brister i alternativen. Man får svara så gott man kan sen går det alltid att komplettera med text
  • Anonym (Linda)
    Anonym (lala) skrev 2010-11-26 10:48:16 följande:
    Japp hade (innan jag kilade stadigt) varit med 3 utav pojkvännens kompisar..  på samma kväll dessutom, Inte så lyckat då det blivit endel prat om det efteråt  -,-
    Haha, ursäkta att jag skrattar men den var verkligen unik. Du måste ha fått bra referenser från vännerna om han ändå blev din pojkvän efter det
  • Anonym (Linda)

Verkar som att de flesta av oss har buksvågrar/svägerskor men att det sällan leder till några problem. Att många skulle ha buksvågrar/svägerskor hade jag förväntat mig (kanske inte såå många) eftersom man har samma umgängeskrets som sina vänner och att det är ofta man träffar en partner genom sina vänner.

Jag har erfarenhet av svartsjukedraman som inte har varit så smidiga och blir glatt överraskad över att läsa resultatet i den här omröstningen. Att vi verkar vara så öppensinnade och att antalet som känner sig drabbade är få

Styrkekramar till er som inte är lika lyckligt lottade.

Svar på tråden Buksvåger