Inlägg från: Pia och Elna |Visa alla inlägg
  • Pia och Elna

Bjuder du på en kopp kaffe?

Numera gör jag det men jag har inte gjort det tidigare. Vi har en nespressobryggare som man bara kan göra en kopp på och den är bra för mig som inte själv dricker kaffe. Innan jag bodde ihop med min man ägde jag inte ens en kaffebryggare och hade inte en tanke på att folk ville ha kaffe. Jag brukade dock erbjuda mineralvatten, läsk eller alkohol beroende på tillfälle.

• Pia och Elna
    Pickeli skrev 2010-11-26 13:58:47 följande:
    Det där är lite lustigt tycker jag, för i norrland där jag komemr ifrån så finns inget som heter "objudna gäster" låter helt absurt för en norrlänning som mig att man inte skulle kunna gå hem och plinga på hos någon helt sonika bara. :) Förutsatt att man känner personen dvs!
    Jag är från Stockholm och för mig är det likadant dock har ju just jag varit dålig på kaffebjudandet. Jag tror det är mer när man är lite äldre man kanske erbjuder kaffe och inte när man nyss flyttat hemifrån.
  • Pia och Elna
    Zäta skrev 2010-11-26 14:48:31 följande:
    Jag r 24 och har alltid erbjudit kaffe eller te :)

Ja eller så är man inbiten kaffedrickare redan tidigt och då blir det väl också så
  • Pia och Elna
    Robert63 skrev 2010-11-26 14:50:46 följande:

Kaffe, vatten, öl, läsk? Brukar erbjuda det jag har i kylen att dricka. Har märkt en sak, på jobbmöten är det många som hoppar över det obligatoriska kaffet till förmån för ett glas vatten. Är det bara jag som noterat det?

Ja det är vanligt jag har märkt det som inte dricker kaffe att fler och fler mötesrum även har vatten och att många tar det istället. Själv tackar jag alltid nej till kaffe men ber om vatten istället för att ha något om alla andra dricker kaffe så att säga.
Svar på tråden Bjuder du på en kopp kaffe?