• MOLLYLUCIA

Bjuder du på en kopp kaffe?

När jag får främmande så frågar jag alltid gästen om han/hon villa ha en kopp kaffe eller teKaffe, det känns liksom självklart.
    Är det inte så hemma hos alla?
    Vore så kul om ni berättade om ni gör lika eller inte.

• Svar på tråden Bjuder du på en kopp kaffe?
  • Neelah
    sär skriven skrev 2010-11-26 14:00:54 följande:
    Alltid. Även hantverkare.
    Samma här! Undantaget är väl nån försäljare som knackar dörr, men det händer ytterst sällan att såna kommer hit - en gång vartannat år kanske.
    Följ dina drömmar var de än leder
  • MOLLYLUCIA

Ibland blir det en tyst stund, Tyst
    det händer inte ofta att det blir pinsam tystnad.
    Men OM den obekväma sitsen skulle uppstå menade jag, då kan man ta sin kopp, å dricka en klunk och fundera på vad man ska säga.Skrattande

• Empiiis

"vill du ha något att dricka?" brukar jag fråga.
    Äger inte kaffebryggare men har sånt där som man blandar ut i hett vatten så tanken på att någon vill ha kaffe slår mig sällan.

• redneck girl

jag frågar alltid om de vill ha kaffe ,the eller nått .

• Pia och Elna
    Pickeli skrev 2010-11-26 13:58:47 följande:
    Det där är lite lustigt tycker jag, för i norrland där jag komemr ifrån så finns inget som heter "objudna gäster" låter helt absurt för en norrlänning som mig att man inte skulle kunna gå hem och plinga på hos någon helt sonika bara. :) Förutsatt att man känner personen dvs!
    Jag är från Stockholm och för mig är det likadant dock har ju just jag varit dålig på kaffebjudandet. Jag tror det är mer när man är lite äldre man kanske erbjuder kaffe och inte när man nyss flyttat hemifrån.
  • Zäta
    Tecken skrev 2010-11-26 13:55:51 följande:
    Jag bor i Stockholm. Det beror på vad du menar med gäster. Menar du folk som helt oinbjudna bara plingar på dörren? 1. Det skulle aldrig hända. 2. Nej, det är oförskämt att bara plinga på sådär och jag skulle skicka hem dem utan kaffe.
    Jag är uppvuxen i Göteborg. Givetvis kan man komma på oväntat besök.. det kan ju vara jättemysigt.
    Och givetvis erbjuder jag kaffe eller te.
    Om jag inte ska iväg just exakt då de kommer givetvis.. 
  • Zäta
    sär skriven skrev 2010-11-26 14:00:54 följande:
    Alltid. Även hantverkare.
    Ja! 
  • Zäta
    Pia och Elna skrev 2010-11-26 14:43:52 följande:
    Jag är från Stockholm och för mig är det likadant dock har ju just jag varit dålig på kaffebjudandet. Jag tror det är mer när man är lite äldre man kanske erbjuder kaffe och inte när man nyss flyttat hemifrån.
    Jag r 24 och har alltid erbjudit kaffe eller te :)

• Robert63

Kaffe, vatten, öl, läsk? Brukar erbjuda det jag har i kylen att dricka. Har märkt en sak, på jobbmöten är det många som hoppar över det obligatoriska kaffet till förmån för ett glas vatten. Är det bara jag som noterat det?

• Tecken
    Robert63 skrev 2010-11-26 14:50:46 följande:

Kaffe, vatten, öl, läsk? Brukar erbjuda det jag har i kylen att dricka. Har märkt en sak, på jobbmöten är det många som hoppar över det obligatoriska kaffet till förmån för ett glas vatten. Är det bara jag som noterat det?

Jag är en av dem som brukar ta vatten vid de tillfällena. Varför? För att kaffe är väldigt vätskedrivande och jag vill inte springa ifrån mötet stup i kvarten
Svar på tråden Bjuder du på en kopp kaffe?