• Bellbox

Bajsar ut Alvedonen? Snabbt svar tack!

Fattar inte en sak; är det inte LÄTTARE att den åker ut om man har den spetsiga sidan nedåt har jag alltid undrat? Känns ju som att den lättare glider ut då som värsta "raketen"

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    sofiaolivia skrev 2010-11-26 16:32:19 följande:
    Har tänkt detsamma... Men är det så att man för in den trubbiga delen först för att det ska bli skonsammare om den skulle komma ut?
    tycker det är så ologiskt; vore ju bättre då med INGEN trubbig del så att det är skonsamt in och ut

Till VUXNA säger de att man vid hemorrojder vid t.ex graviditet ska föra in den trubbiga först så att suppen sakta smälter med den spetsiga formen ner mot "problemområdet" men med alvedon ska det ju inte lokalbehandla  utan den ska ju enbart tas upp av barnet i blodbanan och ge smärtlindring... *färvirrad* Drömmer
  • Bellbox
    GoldDigger skrev 2010-11-26 18:54:00 följande:
    Trubbiga änden först för att ändtarmen sluter om den spetsiga delen som är smalare. :)
    men då kan man ju fortfarande tycka att det vore bäst av tillverkarna att ha BÅDA ändar spetsiga, för HUR skönt på en skala är det att föra in denna trubbiga ände först?? Förvånad
  • Bellbox
    Brockmadigan skrev 2010-11-26 19:36:48 följande:
    Ändtarmens muskler börjar arbeta så fort nånting förs in i ändrarmen, eftersom ändtarmen är designad för att trycka ut saker (bajs) kan det bli problem att stoppa in suppar och få dom att stanna kvar. Därför tillverkar man dom med en spetsig ände neråt och en platt ände upp för när tarmens muskel kramar åt och vill trycka ut suppen så åker den istället in.
    Aha! tack för informationen...
    men har dessa tillverkare provat att föra in den trubbiga änden först? Inte skönt
    så mitt tycke kvarstår; gör båda ändar likformade (spetsiga) så slipper ju alla förvirrade människor ens fundera vilken som ska in/ut först
  • Bellbox
    sofiaolivia skrev 2010-11-26 22:20:36 följande:
    OK, tack! Känns bra att veta varför jag ger henne medicin =)
    förlåt, men behöver du fundera på OM du ska ge så kanske det inte behövs?
    Man ska inte ge det om inte allmäntillståndet är påverkat hos barnet har jag fått lära mig... Det märker man!
Svar på tråden Bajsar ut Alvedonen? Snabbt svar tack!