• sofiaolivia

Bajsar ut Alvedonen? Snabbt svar tack!

Dottern har hög feber pga tänder och jag gav henne en alvedon imorse men det jag gav henne nyss bajsade hon ut... Hur snabbt tas Alvedon upp av kroppen? Kan jag ge henne en ny på en gång eller ska jag vänta till ikväll?

• Svar på tråden Bajsar ut Alvedonen? Snabbt svar tack!
  • sofiaolivia

Hon är 8 mån och den kom ut halv... Har inga Ipren hemma tyvärr... Har bara Alvedon som supp...

• Flickan och kråkan
    sofiaolivia skrev 2010-11-26 16:02:52 följande:
    Hon är 8 mån och den kom ut halv... Har inga Ipren hemma tyvärr... Har bara Alvedon som supp...
    Ja, då får du vänta för då har den lösts upp. Ipren och alvedon har olika verksamma ämnen (paracetamol respektive ibuprofen) och därför är det ok att ge dem nära.
  • GoldDigger

Sätter du in den med trubbiga änden först? Många gör fel och sätter med spetsiga sidan först och då är dom lättare att krysta ut.

• Kantarellen

Ipren skall inte ges till barn under 6 år så du får nog vänta några år med det.

• sofiaolivia

Jä, jag sätter in den trubbiga delen först, den platta sidan alltså=) OK, ingen Ipren alltså, har öndå inga hemma...
    Men tack för svaren, då väntar jag med att ge en ny alvedon tills ikväll

• Bellbox

Fattar inte en sak; är det inte LÄTTARE att den åker ut om man har den spetsiga sidan nedåt har jag alltid undrat? Känns ju som att den lättare glider ut då som värsta "raketen"

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • sofiaolivia
    Bellbox skrev 2010-11-26 16:25:57 följande:
    Fattar inte en sak; är det inte LÄTTARE att den åker ut om man har den spetsiga sidan nedåt har jag alltid undrat? Känns ju som att den lättare glider ut då som värsta "raketen"
    Har tänkt detsamma... Men är det så att man för in den trubbiga delen först för att det ska bli skonsammare om den skulle komma ut?
  • Maroschka
    Kantarellen skrev 2010-11-26 16:13:58 följande:
    Ipren skall inte ges till barn under 6 år så du får nog vänta några år med det.
    Va? Vad har jag missat? Inte till barn under 6 månader står det i paketet och på fass?
    ~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
Svar på tråden Bajsar ut Alvedonen? Snabbt svar tack!