• Pluttesnuttan

Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!

Ledsen och orolig! Vad är det nu för fel på min son?! Vi har varit ute i pulka backet i dag igen. -2 grader... Alfons hade Ullunderställ, tjocktröja, fleece tröja +fleecebyxor+overall( didriksons), ecco vinterkängor,ullstrumpr, rånarluva, fuskpolo... Han började gnälla efter bara en timme och vi gick hem. När jag tog av honom kläderna upptäcker jag Vita förfrysningsfläckar i hela ansiktet och uppe på fötterna... hela han är kall! Hur kan han vara det med alla de lagerna? fattar ingeting! Ska vi inte kunna gå ut på hela vintern?

• Svar på tråden Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!
  • Hallonmun

När de är så små så rör de sig inte så mycket och blir snabbt nerkylda även med mycket kläder. Mina barn är på utedagis och när det är så här kallt så är det inga långa stunder som de små klarar

• gladare

Han är fortfarande liten och inte så rörlig en. Ni får ta lite kortare aktiviteter ute men vid fler tillfällen är mitt råd och smörj in han en stund innan

• MammaHela

Han måste röra på sig, är man två år kan man gå upp för pulkabacken och åka ner. Sitter han bara i pulkan och åker upp och ner så  är det klart att han blir jättekall.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • SMARAGD

Lillen då..... Finns en kräm på apoteket som heter ceridal, som är helt vattefritt. Den använder vi på grabbeb innan vi går ut, eller vattenfri vaselin. I ansiktet använder vi den. Toppen bra.  Använd INGA krämer med vatten i INTE heller olja. Köp ceridal, den verkar toppen =) Förra året använde jag vattenfri vaselin, funkade bra =)

Värmande kram till lillen

• bonsai

Tänkte på rånarluvan.. Har erfarenhet av sådan på mig själv då jag är hästtjej och den är bra att ha under hjälmen. Om den sitter framför näsa eller mun blir den fuktig och då kan man lätt förfrysa kinderna. Vet ej hur eran sitter, men det var bara en tanke.. Sen kanske du ska ta bort tjock tröjan så att det blir mer luft i kläderna, då håller sig värmen bättre. Du får nog prova dig fram och titta till ofta och vara ute kortare stunder.

• Pluttesnuttan

rånarluvan sitter inte för mun och näsa.. tar jag bort tjocktröjan börjar han skrika efter en kvart =(

• Dr Mupp

Ecco skor är kalla. Viking eller kouma är varmare. De sistnämsta är varmast men inte vattentäta. Tänk på att om han har lite breda fötter så kan ecco bli ännu kallare eftesom det då blir trångt i skorna. Ecco är väldigt smala, inga av mina barn kan ha dem.

Ansiktet kan du smörja in med vaselin eller nån annan vattenfri fet kräm.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • SMARAGD
    SMARAGD skrev 2010-11-26 18:28:16 följande:
    Lillen då..... Finns en kräm på apoteket som heter ceridal, som är helt vattefritt. Den använder vi på grabbeb innan vi går ut, eller vattenfri vaselin. I ansiktet använder vi den. Toppen bra.  Använd INGA krämer med vatten i INTE heller olja. Köp ceridal, den verkar toppen =) Förra året använde jag vattenfri vaselin, funkade bra =)

Värmande kram till lillen
    Puffar dig för detta!
Svar på tråden Min tvååring fryser i hjäl! Hjälp!