• nillse

Vi som kör med crosstrainer hemma

Nu har vi köpt en ny crosstrainer. Vi hade en gammal orbitrek som gått sönder så nu är den slängd och en sprillans ny extremefit ct 650 från Teamsportia står nu här hemma

Tänkte att det kunde vara roligt för oss som kör med crosstrainers hemma att ha en tråd. Här ska vi kunna peppa varandra och dela med oss av resultat mm

Hoppas många hänger på

• Svar på tråden Vi som kör med crosstrainer hemma
  • Jessa med 3

45 min, 17 km idag. Jag vabbar och har alla tre barnen hemma, så idag var jag extra glad över beslutet att köpa en crosstrainer att ha här hemma!

Jag har provat ett par olika skor, men domnar i främre foten (den högra bara?!) när jag kör länge. Idag kom det efter ca 40 min, så jag rundade av passet då. Barfota känns inte bra. Känner ni andra av fötterna?

• Jessa med 3

40 min, 15 km. Medelpuls 167 och max 187. Och sjöblöt av svett!

• Jessa med 3

60 min, 23 km. Puh! Enligt ct:n 782 cal, enligt pulsklockan bara 457. Litar nog mer på den senare, som vet vad jag väger och hur mycket hjärtat jobbar!

• walas
    Jessa med 3 skrev 2011-02-20 11:41:09 följande:
    60 min, 23 km. Puh! Enligt ct:n 782 cal, enligt pulsklockan bara 457. Litar nog mer på den senare, som vet vad jag väger och hur mycket hjärtat jobbar!
    Fast man blir ju på bättre humör om man bara kollar på ct:n!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vad kör du på för ct? Och motstånd om du orkar 23 km på 60 minuter??? Nyfiken!!
  • Penno

Hej! Jag har oxå en lika dan crosstrainer som ts och har tränat på den nu i 3 veckor. Superbra då minusgraderna här legat konstant under -20 och ned till 35... :(
    Till min fundering nu: kan någon förklara för mig hur jag ska ställa in mina personliga uppgifter? Fattar inte hur man gör detta. Det ska väl gå och ställa in ålder, vikt och längd??! Men hur??!!!!!!! Blir ju en aningen missvisande annars om man tar en titt på kcal förbrukningen.....

• Jessa med 3

Jag har en Casall och kör på ett program med varierat motstånd. Brukar dock justera upp motståndet så jag slipper köra på de lägsta nivåerna - jag tycker att den rörelsen känns ganska onaturlig.

• Jessa med 3

15 km idag, ca 37 min tror jag det var.
    Vi har strålande vackert väder här idag, men det är ruskigt kallt!

• strenua

Jag ställer in att jag ska förbränna 200 kalorier. Det brukar ta 26-27 minuter och lite över 11 kilometer. Verkar det rimligt?

• Jessa med 3

Idag gjorde jag av med ca 500 cal enligt min crosstrainer (avstånd och tid se ovan). Enligt min pulsklocka inte riktigt lika mycket (350 någonting tror jag det var idag).

• Verrie
    Jessa med 3 skrev 2011-02-17 15:41:29 följande:
    45 min, 17 km idag. Jag vabbar och har alla tre barnen hemma, så idag var jag extra glad över beslutet att köpa en crosstrainer att ha här hemma!

Jag har provat ett par olika skor, men domnar i främre foten (den högra bara?!) när jag kör länge. Idag kom det efter ca 40 min, så jag rundade av passet då. Barfota känns inte bra. Känner ni andra av fötterna?
    Jag känner av att tårna dommnar ibland ja.
Svar på tråden Vi som kör med crosstrainer hemma