• Aprilbarn1

Färdigutbildad, men hinner inte arbeta innan barnet kommer!

Jag kommer vara färdigutbildad sjuksköterska i början av juni, tror att bebisen är beräknad till 2 aug (fick precis  reda på att jag är gravid). Jag kommer antagligen inte hinna jobba något som ssk innan bebisen kommer.

Hur kommer min föräldrapeng se ut? Kommer de strunta i att jag har en utbildning (och inte svårt att få ett jobb sen antagligen)? Hur kommer de att basera min föräldrapeng?

Någon i samma situation?

• Svar på tråden Färdigutbildad, men hinner inte arbeta innan barnet kommer!
  • Tezz i
    Aprilbarn1 skrev 2010-11-29 18:01:01 följande:
    Ja du kanske kan mer om fp, men vad gör det när du bara klankar ner på de som inte gör som du tycker är idealet, dvs. skaffar barn när de har ett fast jobb och som absolut inte får hjälp av sina föräldrar. Jag bad om råd, inte att du skulle fördöma mig, miss perfekt.

Men ni kan fortfarande inte säga att min kompis inte fick högre fp av utbildning...spelar ingen roll vad ni kan.. det ändrar inte hennes fp!
    Nej, men hennes FP har inget med hennes utbildning att göra utan emd vad hon har för årslön.
  • Tezz i
    Aprilbarn1 skrev 2010-11-29 18:01:01 följande:
    Ja du kanske kan mer om fp, men vad gör det när du bara klankar ner på de som inte gör som du tycker är idealet, dvs. skaffar barn när de har ett fast jobb och som absolut inte får hjälp av sina föräldrar. Jag bad om råd, inte att du skulle fördöma mig, miss perfekt.

Men ni kan fortfarande inte säga att min kompis inte fick högre fp av utbildning...spelar ingen roll vad ni kan.. det ändrar inte hennes fp!
    Man kan hö den högsta fp UTAN utbildning med.
  • Tezz i
    Aprilbarn1 skrev 2010-11-29 18:01:43 följande:
    Blalalalalala
    Moget. Och du ska bli ssk...
  • Aprilbarn1
    Tezz i skrev 2010-11-29 17:59:17 följande:
    Du beter dig verkligen inte som en blivande ssk! Stackars dina framtida patienter.
    Haha..för att jag inte dömer folk och talar om för dem vad de ska göra och borde ha gjort?
  • Tezz i
    Aprilbarn1 skrev 2010-11-29 18:03:03 följande:
    Haha..för att jag inte dömer folk och talar om för dem vad de ska göra och borde ha gjort?
    Ja du är ju bara 22 och det förklara sitt sätt att vara i tråden...

Det finns ingen som dömt dig utan vi har talat om för dig hur det ligger till. Att din kompis ljög när hon sa att hennes höjda fp berodde på hennes utbildning. Tror du oss inte kan du kontakta fp.
  • Tezz i
    Tezz i skrev 2010-11-29 18:04:04 följande:
    Ja du är ju bara 22 och det förklara sitt sätt att vara i tråden...

Det finns ingen som dömt dig utan vi har talat om för dig hur det ligger till. Att din kompis ljög när hon sa att hennes höjda fp berodde på hennes utbildning. Tror du oss inte kan du kontakta fp.
    *fk
  • Tezz i

Imorgon kna du gå in här och fråga om hur fp fungerar.

• Aprilbarn1
    Tezz i skrev 2010-11-29 18:00:31 följande:
    Ja, jag har redan ett fast jobb som ssk och koll på min SGI/FP och redan barn. Så jag vet vad jag pratar om. DU däremot beter dig som en barnunge.
    Å vad duktig du är!! Du är ju inte mindre än perfekt! Jag skulle verkligen vilja vara som dig!.......................

Barnunge? Närdå? För att jag försvarar mig från alla påhopp? Moget.
  • Tezz i
    Aprilbarn1 skrev 2010-11-29 18:05:46 följande:
    Å vad duktig du är!! Du är ju inte mindre än perfekt! Jag skulle verkligen vilja vara som dig!.......................

Att du beter dig som är barnunge märks i tråden. Eftersom du hävdar att din kompis har rätt när vi VET att fp inte har med utbildningen att göra.
  • Tezz i
    Aprilbarn1 skrev 2010-11-29 18:05:46 följande:

Jag har inte sagt att jag är perfekt men när man får veta att man är gravid så tar man reda på allt som har med föräldrarförsäkringen (fp) att göra.
Svar på tråden Färdigutbildad, men hinner inte arbeta innan barnet kommer!