Anonym (boys lady) skrev 2010-11-27 22:31:30 följande:
Men märkligt känns det ibland också...
Kanske finns det fler här i liknande situation?
Finns här killar som är tillsammans med någon som är i huvudsak flata?
tjejer som är tillsammans med någon som är i huvudsak bög?
eller kanske någon bög eller flata som är ihop med någon som till största delen är hetero?
Jag är en kille som är tillsammans med en tjej som definierar sig som 90% flata och 10% hetero. Själv definierar jag mig som 90% straight och 10% gay eller nått, och ovanpå det är jag 'transexperimentell' (har ännu inte förstått om jag är transvestit eller transsexuell). Det går alltså typ 10 tjejer för varje kille som jag blir attraherad av, och likaså för henne.
Samtidigt så har hon blivit sexuellt utnyttjad av män tidigare i sitt liv, och har således problem med män i allmänhet, och särskilt då vid t.ex. oralsex eller att ligga underst vid samlag med män. Vilket då 'generellt' sett är det 'vanliga' sättet folk har sex på (ja, skrämmande vanligt verkar det som).
Jag ser det dock inte som något större problem att hon gillar att slicka fitta mer än att suga kuk, rent generellt. Samtidigt så har det visat sig att allt eftersom övriga känslor har blivit starkare och att vi har kunnat kommunicera väldigt bra och diskuterat känslor, så handlar det inte om att antingen suga kuk eller slicka fitta, utan det handlar om att njuta med sin partner.
För att göra det så finns det oändligt många andra sätt. Det gäller bara att testa. I ett par månaders tid så har vi till största del endast legat och smekt varandra utan att det har handlat om någon form av penetration. I takt med att förhållandet utvecklas och man lär känna varandra mer, så handlar det mindre om vad man har eller inte har mellan benen. Om din kille tycker om att bli tagen där bak så finns det många sätt att stimulera honom på det sättet. Diskutera och testa! Personligen tycker jag att det finns många hjälpmedel och leksaker för att jag från en kvinna ska kunna få samma sorts stimulans som med en kille.
I övrigt så är ju vår relation lite annorlunda komplicerad, fast på ett sätt som fungerar bra för oss. Själv är jag inte karla-karlen med hår på bröstet och gillar att meka bilar och har skitiga naglar, utan är väl mer fåfäng och välvårdad och tar hand om min kropp och utseende i samma om inte större utsträckning än en tjej/kvinna, eftersom jag delvis och/eller i perioder känner mig som en sådan. Just omklädningen är i perioder och med tiden blir det mer och mer det kvinnliga uttrycket. Inte för att hon är 90% flata och jag tror hon tycker om mig mer som omklädd, utan för att jag trivs som omklädd och med hennes stöd känns det ännu bättre. Omklädningen är samtidigt också endast en mindre del av min trans. Större är hur jag känner och beter mig, utan att då vara 'fjollig'... jag är någonstans i mellanlandet och det varierar.
Med det sagt, så är varje förhållande unikt och det gäller att vara öppen, ärlig och kunna berätta såväl som lyssna på känslor. Uppenbarligen är han ju inte helt ointresserad av dig sexuellt och om du är bekväm med poly så har ni kanske just den lösningen som fungerar er bäst?