Inlägg från: VillBliFyra2011 |Visa alla inlägg
  • VillBliFyra2011

behålla sgi

Om allt går som det ska blir det en liten till i familjen i juli nästa år. Solig  Har en son som blir 3 år i maj. Jag började jobba 100% i januari i år och i september gick jag ner i tid till 80%. MEN jag tar 1 semester dag i veckan. Men nu efter jul och nyår ska jag istället ta en föräldradag i veckan. Nu till min fråga, hur länge måste man göra detta för att behålla sin SGI trots att man jobbar 80%? Jag menar en viss tid in i graviditeten eller måste jag ta en föräldra dag i veckan ända fram till förlossnigen? Nån som vet??

• Svar på tråden behålla sgi
  • VillBliFyra2011

Ok det va det jag misstänkte! Tack för svaren. Ja försäkringskassan håller koll som bara den, man blir nästan nervös bara man tänker på att man skulle göra fel av misstag.... Obestämd
    Men om man tänker sig att jag går upp och jobbar heltid några månader efter jul och nyår kan man då gå ner i tid?  Jag menar här på jobbet är jag ju borta 80% men får ju en 100% lön eftersom jag fortfarande tar av semesterdagar. Vad tror ni?

• VillBliFyra2011

Ok! Då täcker jag upp med semester och mammadagar den dagen i veckan jag är ledig ända fram till BF. Tur för mig att dagarna räcker. Stämmer precis, är just nu inte aktuellt och gå upp till 100%  i 6 månader.  Glad Tack för hjälpen!

• VillBliFyra2011

Det va en bra tanke där men jag har gjort upp så med min arbetsgivare att jobbar 100% på pappret (men täcker upp med semester dagar. Hoppas nu verkligen att det funkar att göra så?! Tycker jag har ringt försäkringskassan 100 gånger men blir lika osäker varje gång.... vad tror du?

• VillBliFyra2011

Vilken tur! Kan vara svårt med formuleringen och förklara på ett bra sätt när man skriver. Men nu kan jag vara lugn hur som helst då?

Svar på tråden behålla sgi