• Anonym

    vilka cigaretter innehåller minst nikotin,nån som vet?

  • Svar på tråden vilka cigaretter innehåller minst nikotin,nån som vet?
  • Saaaraa
    Anonym (nicotiana) skrev 2010-11-29 00:05:14 följande:
    Varför undrar du det?

    De andra 50-75 bevisat cancerframkallande ämnena samt de flera hundra ämnen som är akut giftiga för dina celler och organ finns ju där ändå?

    Akrylamid- glöm chipsen- en rökare får i sig mer varje dag än vad de där larmen gällde som var i kvällstidningarna för några år sen.

    Kadmium i vetemjöl? Rökaren skrattar, det där drar du ändå i dig på en vecka med gosiga cigg.

    Arsenik i grönsaker? jaja, det är det lilla jämfört med ciggen.

    Vill du ge din dotter dubbel risk för missbildade äggledare och din son flerdubbel risk för testikelcancer och 25% färre levande spermier i snitt som vuxen, då är rökning da shit under graviditeten! Och så kan du öka dina barnbarns risk för astma och bli dement fem gånger fortare som gammal också! inte illa bara på den lilla hobbyn!

    osv osv ...jag kunde fortsätta i ett halvår.

    Känns det gott med nikotin och man vill sluta kan man alltid tänka på de som jobbar med antirökläkemedel och som måste ha heltäckande rymddräkt på sig med separat syrgastillförsel för att ta in nikotin i lokalen under produktionen. Mmmm..nervgift är sååå gott....
    Tanken är ju att TS ska sluta röka, och när man röker är man beroende av NIKOTIN. Därför vill TS minska sin nikotindos, och efter att ha trappat ner till lägre så är det lättare att sluta. Det är inte allt annat skit i ciggen man blir beroende av. Lägg ner snacket... TS vet att det är farligt.
  • Anonym
    Saaaraa skrev 2010-11-29 00:05:50 följande:
    Vill man sluta så försöker man nog att inte röka oftare...
    jag rökte svaga cigg när jag skulle sluta för ett par år sen, det gick bra eftersom att det nästan bara är vanan som gör att man vill röka. och när man rökte de där äckliga ciggen utan att ens behöva det så kändes det jävligt onödigt :)
    ja men eller hur,ska ju börja med att trappa ner också o kanske ta en när begäret e som värst,det funka för dig så då ska jag också testa med de :)
  • Anonym (jaha?)
    Anonym (nicotiana) skrev 2010-11-29 00:05:14 följande:
    Varför undrar du det?

    De andra 50-75 bevisat cancerframkallande ämnena samt de flera hundra ämnen som är akut giftiga för dina celler och organ finns ju där ändå?

    Akrylamid- glöm chipsen- en rökare får i sig mer varje dag än vad de där larmen gällde som var i kvällstidningarna för några år sen.

    Kadmium i vetemjöl? Rökaren skrattar, det där drar du ändå i dig på en vecka med gosiga cigg.

    Arsenik i grönsaker? jaja, det är det lilla jämfört med ciggen.

    Vill du ge din dotter dubbel risk för missbildade äggledare och din son flerdubbel risk för testikelcancer och 25% färre levande spermier i snitt som vuxen, då är rökning da shit under graviditeten! Och så kan du öka dina barnbarns risk för astma och bli dement fem gånger fortare som gammal också! inte illa bara på den lilla hobbyn!

    osv osv ...jag kunde fortsätta i ett halvår.

    Känns det gott med nikotin och man vill sluta kan man alltid tänka på de som jobbar med antirökläkemedel och som måste ha heltäckande rymddräkt på sig med separat syrgastillförsel för att ta in nikotin i lokalen under produktionen. Mmmm..nervgift är sååå gott....
    Om du nu ska börja länga in saker som inte har med ts att göra så kan du, tycker jag, åtminstonde ha vett att länka för ditt anonyma inlägg väger inte så tungt.

    Ts, lycka till. Jag tror på att dra ner om man vill sluta röka men se upp med hur du röker. Det är vanligt att man, när man börjar röka svagare cigg, istället drar djupare halsbloss och då fördärvar man faktiskt mer än innan.
  • Anonym
    Apriori skrev 2010-11-29 00:07:36 följande:
    Rosa blend skulle jag också säga.. de innehåller jämförelsevis lite nikotin. Rök sådana istället och trappa sedan ner så blir det enklare! Lycka till :D 
    tack :)
  • Anonym (sara)

    Ett hett tips är att snusa portionssnus. Att trappa ner med det är mycket mycket lättare än med cigaretter. Även om man är storrökare. Det är också billigare än det som säljs på Apoteket. Har sett folk som tänkt precis som du men misslyckats med att trappa ner med cigg. Men vem vet, du avgör vad som känns bäst för dig. Lycka till!! =)

  • Anonym
    Anonym (jaha?) skrev 2010-11-29 00:12:58 följande:
    Om du nu ska börja länga in saker som inte har med ts att göra så kan du, tycker jag, åtminstonde ha vett att länka för ditt anonyma inlägg väger inte så tungt.

    Ts, lycka till. Jag tror på att dra ner om man vill sluta röka men se upp med hur du röker. Det är vanligt att man, när man börjar röka svagare cigg, istället drar djupare halsbloss och då fördärvar man faktiskt mer än innan.
    tack så mycket!! :) jaha okej,det visste jag inte då ska jag försöka tänka på det iaf,de värsta är nog att man kommer sakna att hålla i något när man väntar på bussen,morgon ciggen till kaffet m.m.
  • Anonym (jaha?)
    Anonym (sara) skrev 2010-11-29 00:15:35 följande:
    Ett hett tips är att snusa portionssnus. Att trappa ner med det är mycket mycket lättare än med cigaretter. Även om man är storrökare. Det är också billigare än det som säljs på Apoteket. Har sett folk som tänkt precis som du men misslyckats med att trappa ner med cigg. Men vem vet, du avgör vad som känns bäst för dig. Lycka till!! =)
    Det är också lätt att fastna i ett snusberoende istället eller både snus o cigg
  • Anonym (jaha?)
    Anonym skrev 2010-11-29 00:16:55 följande:
    tack så mycket!! :) jaha okej,det visste jag inte då ska jag försöka tänka på det iaf,de värsta är nog att man kommer sakna att hålla i något när man väntar på bussen,morgon ciggen till kaffet m.m.
    Jag lovar att du kan Börja med att ta bort alla de där ciggen som egentligen inte smakar så gott men som man drar i sig ändå
  • Anonym
    Anonym (sara) skrev 2010-11-29 00:15:35 följande:
    Ett hett tips är att snusa portionssnus. Att trappa ner med det är mycket mycket lättare än med cigaretter. Även om man är storrökare. Det är också billigare än det som säljs på Apoteket. Har sett folk som tänkt precis som du men misslyckats med att trappa ner med cigg. Men vem vet, du avgör vad som känns bäst för dig. Lycka till!! =)
    okej okej,problemet är att jag får sån jäkla halsbränna av snus :/ tack tack,skönt att man får så mkt stöttning i det här iaf,har försökt många gånger sluta röka förr fast då har ja aldrig testa att köpa cigg med mindre nikotin utan bara trappat ner med mina vanliga cigg (röda prince)
  • Em00
    Anonym (sara) skrev 2010-11-29 00:15:35 följande:
    Ett hett tips är att snusa portionssnus. Att trappa ner med det är mycket mycket lättare än med cigaretter. Även om man är storrökare. Det är också billigare än det som säljs på Apoteket. Har sett folk som tänkt precis som du men misslyckats med att trappa ner med cigg. Men vem vet, du avgör vad som känns bäst för dig. Lycka till!! =)
    NEJ, det är väl det man INTE ska göra.
    Varför byta ett beroende mot ett annat?
    Man kan ju lika gärna fortsätta röka...

    Klarar man inte att trappa ner, så får man sluta tvärt
    eller ta hjälp av nåt sluta-röka-medel, som inte är snus...

    Lycka till ts, skippa snuset!
Svar på tråden vilka cigaretter innehåller minst nikotin,nån som vet?