-
-
Svar på tråden vilka cigaretter innehåller minst nikotin,nån som vet?
-
Jag har hört att dem svagare ciggen är farligare för man drar djupare bloss. Jag har varit rökfri i 15 veckor nu. Tre veckor med nikotinplåster hade jag. Lycka till
-
Man byter inget beroende, det är samma nikotin.Em00 skrev 2010-11-29 00:22:14 följande:NEJ, det är väl det man INTE ska göra.
Varför byta ett beroende mot ett annat?
Man kan ju lika gärna fortsätta röka...
Klarar man inte att trappa ner, så får man sluta tvärt
eller ta hjälp av nåt sluta-röka-medel, som inte är snus...
Lycka till ts, skippa snuset!
Och så byter man till något mindre hälsovådligt i och med snuset.
Och är man vaksam i bytet och trappar ned snusandet, så kan det mycket väl fungera att göra så.
Nikotin är de värst beroende framkallande vi har nästan, slår de flesta droger på fingrarna när det kommer till att skapa ett svår slutat beroende. -
Jag tycker snustådet är väldigt dumt att våga sig på att chansa. Vet många som fastnat med snus istället. Och den som varit både snusare och rökare brukar säga att det är svårare att sluta snusa. Sluta tvärt tycker jag funkar och använd plåster, blir ca 22 kr om dygnet
-
men är det nån som vet hur mkt nikotin Slim ciggen innehåller då? :) de måste väl va minimalt med nikotin i dom?
-
Hahahahaha...... vilken idiot!Anonym (nicotiana) skrev 2010-11-29 00:05:14 följande:Varför undrar du det?
De andra 50-75 bevisat cancerframkallande ämnena samt de flera hundra ämnen som är akut giftiga för dina celler och organ finns ju där ändå?
Akrylamid- glöm chipsen- en rökare får i sig mer varje dag än vad de där larmen gällde som var i kvällstidningarna för några år sen.
Kadmium i vetemjöl? Rökaren skrattar, det där drar du ändå i dig på en vecka med gosiga cigg.
Arsenik i grönsaker? jaja, det är det lilla jämfört med ciggen.
Vill du ge din dotter dubbel risk för missbildade äggledare och din son flerdubbel risk för testikelcancer och 25% färre levande spermier i snitt som vuxen, då är rökning da shit under graviditeten! Och så kan du öka dina barnbarns risk för astma och bli dement fem gånger fortare som gammal också! inte illa bara på den lilla hobbyn!
osv osv ...jag kunde fortsätta i ett halvår.
Känns det gott med nikotin och man vill sluta kan man alltid tänka på de som jobbar med antirökläkemedel och som måste ha heltäckande rymddräkt på sig med separat syrgastillförsel för att ta in nikotin i lokalen under produktionen. Mmmm..nervgift är sååå gott....
Är själv inte rökare, har varit men det här va det fjantigaste jag läst!
Släng dig inte med fakta och procent satser utan kunna bevisa det du gafflar om!
Och din sista mening vet jag inte om man ska skratta eller tycka synd om dig bara!
Tycker nog faktiskt mest synd om dig!
Men visst fick jag mig ett gött skratt också, världen är verkligen full av idoter -
Chokladcigaretter =)
-
Finns ju så många andra gifter i en cigarett som är om inte ännu mer beroendeframkallande än vad själva nikotinet är!Hayati skrev 2010-11-28 23:57:37 följande:Jo, möjligtvis om man skall sluta röka
-
Det står ju på paketen.. Lightcigaretter och mentol innehåller ju i regel minde? 0,6 är det minsta jag sett, finns det de med lägre?
-
Börja INTE snusa eller med nikotintuggummi TS - jag känner flera som har svårare att sluta när de börjat med det, jag är övertygad om att nikotinet i dessa är mer potent!
-
Blend som nån tipsa mig om, de innehåller 0,2 mg nikotinAnonym skrev 2010-12-13 13:57:35 följande:Det står ju på paketen.. Lightcigaretter och mentol innehåller ju i regel minde? 0,6 är det minsta jag sett, finns det de med lägre?
-
vaa jag hör ju rökt blend, trodde det var 0,6 i dem.. Men har inget gammalt paket nu att kolla på. Hm.Anonym skrev 2010-12-14 11:08:06 följande:Blend som nån tipsa mig om, de innehåller 0,2 mg nikotin
-
aa eller alltså det e rosa blend som innehåller 0,2 mgAnonym skrev 2010-12-14 12:06:02 följande:vaa jag hör ju rökt blend, trodde det var 0,6 i dem.. Men har inget gammalt paket nu att kolla på. Hm.
-
aaha visste inte att det fanns ens!Anonym skrev 2010-12-16 00:02:43 följande:aa eller alltså det e rosa blend som innehåller 0,2 mg
-
ibland är ju moraltanterna roliga på FL. TS ställde bara en fråga, vilka de svagaste cigaretterna är.Anonym (nicotiana) skrev 2010-11-29 00:05:14 följande:Varför undrar du det?
De andra 50-75 bevisat cancerframkallande ämnena samt de flera hundra ämnen som är akut giftiga för dina celler och organ finns ju där ändå?
Akrylamid- glöm chipsen- en rökare får i sig mer varje dag än vad de där larmen gällde som var i kvällstidningarna för några år sen.
Kadmium i vetemjöl? Rökaren skrattar, det där drar du ändå i dig på en vecka med gosiga cigg.
Arsenik i grönsaker? jaja, det är det lilla jämfört med ciggen.
Vill du ge din dotter dubbel risk för missbildade äggledare och din son flerdubbel risk för testikelcancer och 25% färre levande spermier i snitt som vuxen, då är rökning da shit under graviditeten! Och så kan du öka dina barnbarns risk för astma och bli dement fem gånger fortare som gammal också! inte illa bara på den lilla hobbyn!
osv osv ...jag kunde fortsätta i ett halvår.
Känns det gott med nikotin och man vill sluta kan man alltid tänka på de som jobbar med antirökläkemedel och som måste ha heltäckande rymddräkt på sig med separat syrgastillförsel för att ta in nikotin i lokalen under produktionen. Mmmm..nervgift är sååå gott....