Bajsar vitt!!!
Hej!
Undrar om någon känner till orsakerna till att en liten knatte på ett år, plötsligt kan börja bajsa ofärgat/vitt?
Hej!
Undrar om någon känner till orsakerna till att en liten knatte på ett år, plötsligt kan börja bajsa ofärgat/vitt?
Tack för era svar! Jag har en tid hos läkare kl två idag så det känns skönt. Hans urin är normal så det är tydligen inte gallan då i alla fall, tack och lov. Och inte Hepatit A heller då, antar jag. Laktosintolerans skulle det kanske kunna vara. Vi har nyligen gått över till "röd" mjölk eftersom vi hört att det ska vara bäst för barn. Å andra sidan så har han inte reagerat på mjölk när vi gett honom det förut och laktosdosen borde väl vara samma i grön som i röd mjölk? Han har gått upp i vikt som han ska och har inte verkat haft ont i magen eller så innan - ingen kolik eller liknande. Däremot har han haft en envis förkylning utan feber, men med hosta och lite snuva sen snart 4 veckor tillbaka. Samtidigt som han fick den, började han på dagis. Kanske även övergången från barnmat till "vuxenmat" kan spela roll? Alltid skönt att få flera alternativ (även om jag ska till läkare) så jag uppskattar alla svar jag får! Tack!