• mimbo

Bajsar vitt!!!

Mina barn har gjort det ibland.. Typ kittfärgat. Oftast ser det dock helt normalt ut!
    Har faktiskt inte brytt mig om att kolla upp det hos dem, utan tycker mig se en röd tråd i att de ätit/druckit mycket mjölkprodukter runt dessa tillfällen.
    Lycka till hos läkaren och berätta gärna vad "diagnosen" blev!

• mimbo
    Gojtan skrev 2010-11-29 19:17:52 följande:
    Det visade sig vara heeelt normalt. Tydligen är det som så att förkylningar ofta sätter sig i slemhinnan i magen på små barn. Så de får ofta ont i magen etc då också. Orsaken att det blir "of'ärgat" som det egentligen är, är att maten passerar för snabbt genom magen. Som en liten detalj, berättade hon att alla - inte baaara barn - men främst barn, blir lite överkänsliga för just mjölk när man är förkyld. Det beror på att laktosen retar slemhinnan extra. Mjölk är jätte bra i många andra fall som ex sur mage etc, men alltså inte när man är förkyld eller har influensa. Detta var helt nytt för mig. Mjölk har alltid varit dunderkur för mig, fram till den dagen jag som vuxen själv blev laktosintollerant.
    Vad skönt!!!! Intressant att de kan bli överkänsliga vid en förkylning, men det är klart om immunförvsaret redan är lite nedsatt så..
Svar på tråden Bajsar vitt!!!