• Marsipan

Svenskt uttal av engelska ord!

Egentligen blir jag irriterad av hur man i Sverige är så dålig på att uttala engelska ord, men samtidigt tycker jag att det låter så roligt.

Satt i bilen och lyssnade på en reklam om Åre. I slutet gick det så här:
    "Håll-i-dig-klabb" Och vad betyder det? Jo, "Holiday Club"!!!!

Hoppas inte att någon tar illa upp...
    Finns det någon mer än jag som finner detta roande?

• Svar på tråden Svenskt uttal av engelska ord!
  • Wilja

Min mamma skulle säga att hon hade ont i magen, o sa:

I have paint in my stomach

Hi hi, konstigt att man har ont i magen om man har käkat målarfärg liksom

• fipa2

JAAAG!!! jag är inte från sverige så jag kan enervera mig enormt på rikssvenskarnas sätt att uttala engelska ibland blir jag irriterad, ibland tycker jag bara det är roligt.

själv har jag perfekt uttal

• fisbubbla

Haha tycker med det är ganska roande, och jag hatar även att prata engelska själv eftersom jag tycks ha problem med uttalen, jag låter för svensk

• fisbubbla

Var är du ifrån fipa2?

• bbpop

Jag tycker att det är rätt charmigt med lite olika engelska dialekter runt om i världen. Man hör ju skillnad på brittisk engelska och amerikansk engelska så varför skulle man inte kunna prata svensk engelska?

• julmusten

Jag tycker inte det ar sa farligt nar svenskar later svenska i sin engelska, men jag blir helt hysterisk nar de forsoker lata brittiska eller amerikanska.

Mitt i allt det uberkorrekta sa gor de varsta grammatikfelen, eller fattar inte att "j" skall uttalas "dj" osv. Det kanns bara konstlat och knappt!!

Som svensk i ett engelsk-sprakigt land sa vet jag att det ar ett syndrom som gar over efter nagra veckor. Sen sa gar man tillbaka till Swenglish som efter ett flertal ar oftast brukar bli nastan helt utsuddad och normal.

Jag stor mig ocksa otroligt pa snobbiga svenskar som forsoker snacka hip-hop amerikanska. Ahhh sa hemskt det ar, pa sa manga plan!!!!

• fisbubbla

Finns det en brittisk engelska och en amerikansk engelska då? Inte engelska och amerikanska?

• Tin o Trolls mamma

Ha ha! Jag och maken brukar tala utpräglad svengelska bara för att det är så fult o töntigt!

Ekorren.

• bbpop

"men jag blir helt hysterisk nar de forsoker lata brittiska eller amerikanska."

Precis min åsikt!

• Wilja

Ja, det måste jag hålla med Blåbärspappa ochJulmusten om, finns inge löjligare än svenskar som kämpar världens för att låta "sofistikerat brittiska"

Svar på tråden Svenskt uttal av engelska ord!