Inlägg från: Tangent |Visa alla inlägg
  • Tangent

Överlevnadsbarn

Min pojke var nästan en high-need bebis. han ville vara i famnen nästan hela tiden och ammade jämnt kunde bara sova nära. Men han gillade barnvagnen och att åka bil om jag planerade tiden rätt.
    Han är nu 7 år och har fortfarande stort behov av att vara nära. Vi samsover fortfarande och jag har inga egna fritidsintressen utan är med honom nästan all min lediga tid. Ammade honom i nästan 6 år, detta underlättade tillvaron.

• Tangent

Lottilina: Jag hade planerat att amma i 1 år, men sonen ville inte sluta och jag tyckte inte det var jobbigt att amma honom utan både mysigt och praktiskt. Sonen älskade verkligen att "tutta", han blev så lugn av detta. De sista åren var det väl mest mys, vet inte om det finns näringsmässiga fördelar. Men när barnet blir sjukt tror jag absolut att det finns vissa fördelar med att även ett större barn får bröstmjölk. När han haft vinterkräksjukan har han faktiskt helammats några dagar när han var 4 år.
    Jag fick kommentarer ang att han fortfarande ammades vid 8-9 mån, men inte av min närmaste omgivning. Min mamma tyckte det var konstigt, men hon stöttade ändå. Dessutom har jag två kompisar med äldre barn som ammade barnen i ca två år. Efter han blev 3 år har bara min sambo och mina föräldrar vetat om att han ammats.

Svar på tråden Överlevnadsbarn