Överlevnadsbarn
spännande att läsa om andras barn och att man känner igen sig egen lilla fis:)
Min första dotter är en riktigt liten överlevare, redan på bb va det hon som skrek mest och sov minst de 5 dygn hon och jag va där. Redan då va det bara bära bära, mata mata och ständig fokus. Kommer ihåg att jag tittade på de andra mammorna som hade sina små i baljan och drog runt på dom eller hade dom brevid sig när de åt lunch.. själv fick jag sitta och amma samtidigt eller ha henne i famnen:)
Under hennes första månader va det bara skrik och gråt för hela slanten, jag gick till bvc och grät floder och sa att de är nått fel på henne. (va ensam med henne oxå så jag hade ingen annan att dela de med). Vi testade alla droppar mot gaser mm men inget hjälpte. Jag hade hela tiden hoppet uppe om att de blir bättre efter 6 mån.
hon blev 6 mån och mer men allt blev bara VÄRRE. Jag va så arg och ledsen och TRÖTT. Jag kunde inte gå med mammagruppen på promenad för hon vägrade sitta i vagnen, bara skrek hysteriskt. Ville inte äta och ville inte sova.. bara bära bära bära. Vi blev inlagdapå sös för utredningar mm men dom hittade inget fel på henne.
bup blev inkopplade då jag kände mig väldigt nere och undrade mycket om hon inte riktigt va som hon skulle, fick bekräftat där att hon va väldigt krävande och behövde speciella riktlinjer.
Igår fyllde hon 2 år! hon är helt underbar men sover fortfarande dåligt, äter dåligt mm. Tycket inte om att leka med sina saker, intresserar sig inte för barnprogram eller dylikt. saker har blivit mycket bättre och jag ser hennes speciellt beteende som nått bra nu istället för dåligt som innan.. idag är hon egen och otroligt rolig med stor humor och spex.
Mycket intressant att läsa om hur andra har det eller har haft.. man känner igen otroligt mycket för en gångs skull:)