Inlägg från: Konstantine |Visa alla inlägg
  • Konstantine

Överlevnadsbarn

viljestarkmamman skrev 2012-04-23 22:04:17 följande:
    Tillbaka från en välbehövd helg i Liverpool med sambon. Det har gått bra för farmor och mormor att passa lilleman! Skönt att läsa att andra känner igen sig i café situationen, där ett tag kändes det ensamt att inte kunna njuta alls av babytiden, nu är problemet affären för vår del, han känner sig för stor för vagnen, protesterar och får närmast panik i vagn, på golvet springer han runt, in i folk drar ner saker vill bli jagad osv helt hopplös, idag bar jag ut han skrikande i bilen så fick sambon handla klart, jag skällde inte, bad inte utan bara tog han och bar ut han, helt tyst var jag, ville inte belöna beteendet med uppståndelse.. Hur löser ni sånt?
    Hur gammal är han? Hoppar in lite i tråden bara så där, läste den för nåt år sen och känner, såklart, fortfarande igen mig
    När vi handlar så använder vi oss antigen av nåt ätbart (riskaka t.ex.), eller att nån av oss springer runt och jagar henne Jag ser det som fullkomligt normalt. När vi kommer till kassan brukar hennes tålamod vara väldigt kort och där börjar oftast skriket, om kön är kort brukar nån av oss gå iväg med henne och den andra tar hela "kassa-arbetet". Är kön lång (och man vill ha hjälp att packa ner grejerna alltså) får man distrahera och hoppas hon vill hjälpa till och packa upp varor.. 
Svar på tråden Överlevnadsbarn