Överlevnadsbarn
Precis sett den här tråden och fick nästan tårar i ögonen när jag läste. Sonen är nu 17 månader och kräver ständig uppmärksamhet. Han vägrar sitta i vagnen några längre stunder. Somnar bara i sin säng när han är sjuk. (Vilket han tyvärr är ständigt just nu, hur ska det gå när han börjar dagis!?)Vi kör honom ute i vagnen och lyfter sen över till sängen. Så har det varit i stort sett hela hans liv. Blöjbytena är ständigt en kamp och har varit länge. Skötbord är det inte tal om. Klippa håret är en ännu värre kamp. Tröstar mig med att han älskar nagelklippning och nässpray(det senare vilket än är uppfödd på). Jag tycker ändå mkt har blivit lättare nu. Spädbarnstiden var mkt påfrestande. Han låg aldrig på rygg när han var vaken, när vi försökte så skrek han. Det som gällde var babybjörn, framåt. Det innebar också att vi bara kunde ut o gå med vagnen när han hade sovtid. Föräldragruppen på bvc var en plåga. De andra satt med barnen i knät medan jag fick gå runt och bära. Inte kunde han sova där heller eftersom då var jag ju tvungen att gå ut. Minns att jag lyckades bära in honom sovande vid en träff och jag satt som på nålar och var rädd att han skulle vakna. Amningen fungerade mkt bra upp till 3 månader. Sen kunde jag bara amma i ett rum där det var knäpp tyst. Om mannen sa något eller telefonen ringde så släppte han och skrek. Det mesta blev bättre när han började gå, men som jag skrev innan kräver han fortfarande mkt av oss.