Inlägg från: viljestarkmamman |Visa alla inlägg
  • viljestarkmamman

Överlevnadsbarn

Problemet är att 2 timmar senare när jag har gett upp, då är han jättetrött och deckar, får då bara sova en kort stund, och är tjurig hela kvällen ändå

• viljestarkmamman

Hur har ni det? Själv har vi haft en "lugn" vecka med jämt humör fördetmesta!

• viljestarkmamman

Min son går också sin egen väg vid sociala tillställningar, han vill göra det han får lust med, Men kan det inte vara att vi lägger för mycket värderingar i det? Vi tycker att de ska tycka det är kul att gå på picknick med dagis men han vill hellre undersöka de spännande gungorna? Min kille har väldigt svårt att sitta still rent allmänt om han själv inte är upplagd för det, men har fått indikationer fr bup-tant att det är normaltillstånd för en 2- 2,5 åring

• viljestarkmamman

Känner igen mig så med både smsande och barnvagnspromenader, känner emellertid nu att gränssättning kring mina behov är ett måste, jag måste få göra mina saker med utan avkall, tänker att det inte kan va nyttigt att lära sig att mammas behov är mindre viktiga, men han har fått raseriutbrott på mig tex när jag ska sätta mig på toa osv. Känns jättetråkigt att aldrig få lugn och ro, inte ens på dass. Han får ju va arg. Jag måste ju få kissa.

• viljestarkmamman

Once uppon a time>> Hej, va kul att du med hittade hit. Ja en rubrik om överlevare hade varit bra. Tror många känner sig vilsna när det inte blir alls som man tänkt. Kan vara skönt att läsa att andra också har intensiva viljestarka små individer till barn. Kul att tadel av din historia. Vår ser ganska lika ut men även om det känns som det hela tiden går framåt så kommer det perioder som är så tunga och tuffa. Nästan som en depression, jobbiga och uttömmande för hela familjen. Vår son är också väldigt social utåt och är charmerande många ggr på kalas och liknande, älskar centrum. Men sen kan hela världen rasa om vi "bara är hemma" det behöver hända något hela tiden, ett ganska hektiskt liv känns det som. Självständighet kan hända lite då och då numera och jag hoppas det fortsätter så. Skriver på mobilen, nästan hopplöst. Ger upp nu:)

• viljestarkmamman

Vi valde dagis, funkar jättebra. Vår son får stimulans, pedagogisk vägledning och struktur där(som inte är styrd av mammas ork och tålamod) märks att han trivs och lär sig mycket.

• viljestarkmamman

Vi är fortfarande inne i en lite lättare period, vist är det lättare på våren när man kan vara ute mycket, man behöver inte en miljon kläder på osv? häromdagen var här så varmt att det blev jobbigt och gnälligt av den anledningen, det jag tänkte höra om ang era barn, min son kan bara inte vara stilla, sitter han tex i vagn så sitter han och sjunger eller babblar(utan att man hör om vad) med sig själv. Han är rätt nöjd undertiden, verkar som att han får ut energin på det viset utan att få ångest över att sitta "still" sitter vi och äter måste han slå med gaffel/kniv på bordet och vifta på benen. Helt still går det alltså inte att vara. Någon som känner igen detta?

• viljestarkmamman

Intressant att sånt funkar bra på dagis som bordsskick och vila middag osv

• viljestarkmamman

En sak som jag tänker på är att min son är så väldig i sitt sätt i alla känslor, de är så stora.. Han kan vara helt i trans ibland i sin egen värld och sjunga o dansa för sig själv ibland beter han sig på något vis "udda" han clownar o spexar o babblar som han är mitt i en saga. Har ni upplevt detdär?

Svar på tråden Överlevnadsbarn