Snälla tack för din berättelse! Jag tänker att din son är en fantastiskt intelligent liten kille :) Började skriva denna tråd när min kille va 8 månader och hade väl skrikit mer eller mindre fram till dess och sen fram till han va iaf 1år. Så fort han lärde sig gå och kommunicera har allt blivit lättare. Just nu är han 2,5 år. Är social när han vill men också expert på att stänga av när de inte passar, jag har inte haft det helt lätt sen hans svåra förlossning heller, han ville inte amma osv. Jag var deprimerad men det uppmärksammades inte fören senare, alla sa det skulle va så svårt osv. När min son fyllde 2 ca så blev han plötsligt mer självständig från att ha varit väldigt bunden, Han är verbal, duktig med att cykla trehjuling, hoppa klättra mm. Han pratar i meningar, är också väldigt frågvis. Men stänger av en om det inte passar, jag har varit orolig över bokstavs- diagnos men tycker inte han passar in där heller, han är helt enkelt för social och väljer själv när det passar att hälsa, svara osv, han sjunker gärna djupt in i det han håller på med, som att titta på sina program på tv, leka osv och då hör han inte alls. Han leker lite annurlunda än andra jämnåriga, vill gärna klä it sig till monster, robot eller superhjälte.. Pratar mycket för sig själv eller när han leker med sina leksaker. Han är min ögonsten och trots allt jobbigt så är han det bästa som hänt mig:)