• Candra

Till vilken ålder anser du att ett barn behöver sitta i vagn?

Ett fullt friskt och normalutvecklat barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-30 12:37
    Eftersom någon absolut var tvungen att märka ord, så för att förtydliga:
    - I vilken ålder anser du att barnet är gammalt nog att gå själv (på sina egna ben) utomhus?

Var det tillräckligt tydligt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Till vilken ålder anser du att ett barn behöver sitta i vagn?
  • Pellinell

Vi har aslångt till skolan, tar 22 minuter att gå raskt, och det kommer att göra att vi nog måste använda vagn rätt länge, tyvärr. Annars hinner vi aldrig lämna de stora barnen i tid. Men jag anser att många verkar sätta sina stora barn i vagn bara för att slippa gå långsammare, vilket jag tycker går bort helt. Barn behöver få en viss mängd krav för att mogna. 

• TigerLilly01

När man ser 4-5-åringar i vagn kan jag inte låta bli att undra om det är föräldrarna som är bekväma eller om barnen är lata.För självklart så går det fortare att gå ute eller i affärer om man har barnet i vagn.Så jag tror vissa gör det för att dom inte orkar vänta på barnet.Min dotter slutade åka vagn när hon var ca 2,5 år.

• hotmamma
    TigerLilly01 skrev 2010-12-02 12:36:06 följande:

När man ser 4-5-åringar i vagn kan jag inte låta bli att undra om det är föräldrarna som är bekväma eller om barnen är lata.För självklart så går det fortare att gå ute eller i affärer om man har barnet i vagn.Så jag tror vissa gör det för att dom inte orkar vänta på barnet.Min dotter slutade åka vagn när hon var ca 2,5 år.

Om det inte var du eller någon annan måste det varit jag
  • Julia1234

Vår fyraåring får ibland sitta i sina småsyskons vagn och följa med mig ut på powerwalk   Extra tyngd för mig = bättre träning och en 45 minuters pratstund med sonen utan småsyskon som tar uppmärksamhet.

Men annars - nej då får han gå.

• idiblon yes

Ni tar aldrig bilen? Eller reflekterar något över de som alltid tar bilen?
    FL är guld.
  • Gröt

Vi kommer ha med vagnen så länge barnen inte orkar gå så långt. Storebror fick hoppa i när han ville tills han var ca 4, sen dess går han alltid själv. Lillebror är snart 2 och får gå själv så länge han vill, sen åka. Vagnen är bra att packa grejer i också men är vi i skogen har vi sjal eller bärsele med. Vi är ute mycket och går ofta och långt, hade vi inte vagnen med skulle vi inte kunna göra det. Så jag tycker inte varken vi eller barnen är lata!

• Floria
    hotmamma skrev 2010-12-02 12:26:09 följande:
    är det verkligen så svårt att förstå att alla tycker vi olika,,, Jag svara på TS fråga och jag tycker det ser dumt ut när "stora" barn som kan gå själva sitter i vagn och har napp i munnen... Ge er !!! Ni behöver inte ifrågasätta mig när jag svarat på ts fråga och jag som resten av er kan väl läsa och det står i ts att detta handlar om fullt friska normalutvecklade barn inte sjuka eller hanikappade barn så varför ens ifrågasätta mig... Jag har en systerson på 7 år som har downsyndrom och självklart tycker jag inte att han ska resa sig ur vagnen för det ser dumt ut att han sitter där..... Jag skrev innan att det var idividuellt och alla gör som de tycker  vara sig bäst för var o en. Nu ger jag upp här på Denna tråd för som vanligt har de flesta som bara är ute efter att diskutera onödigt , verka ha en sellektiv läsning och ser det dom vill se... 
    Det är precis det som är så jobbigt för oss som har barn som inte kan gå men som det inte syns på att de inte kan: att så många tittar snett och tycker det ser dumt ut.
  • hotmamma
    Floria skrev 2010-12-02 13:08:47 följande:
    Det är precis det som är så jobbigt för oss som har barn som inte kan gå men som det inte syns på att de inte kan: att så många tittar snett och tycker det ser dumt ut.
    jag förstår dig,,,, Men skriver oxå att alla gör som dom vill, självklart kan det finnas något bakom som gör att barnet måste åka vagn och jag inte ser detta när jag går förbi er bara,, Men jag går ju inte fram till dig och säger vad jag tycker utan detta tänker jag för mig själv och inte mer med detta, tänker det för mig själv i snabba sekunder , Tänker illa om mammor som röker och drar vagn eller håller en liten en i famnen med en cigg i munnen..... Jag svara på ts fråga om fullt friska och normaltutvecklade barn men vissa här inne verkar ha sellektiv läsning och förstår inte utan måste starta ett krig om sånt som inte ens är relativt i TS fråga...
    Om det inte var du eller någon annan måste det varit jag
  • Bellsam
    Miss Lau skrev 2010-12-02 11:42:27 följande:
    Vi använde syskonvagn dagligen tills min äldsta var över 4 år. Då gick vi fram och tillbaka till förskolan , 5 km enkel väg. När vi slutade med vagnen var gå inget alternativ så det fick bli bil istället. Jag kan för mitt liv inte förstå vad som är bättre med det.
    Vi har förskolan på gården, men när jag ska hem till vänner osv så tycker jag inte om att ta bussen utan går mycket hellre. Skulle aldrig gå om sonen inte hade vagnen.
    Förstår inte heller varför bilen skulle vara så mycket bättre. Då får dom ingen frisk luft och föräldrarna får ingen motion.
  • Bellsam

Kanske dom har bråttom? Kanske dom har gått långt och barnet inte orkar gå?
    Måste det alltid vara bekväma och lata föräldrar?
    Barn som är yngre och går tar föräldrarna oftast bilen till affären och går inte. Hur är det bättre?
Svar på tråden Till vilken ålder anser du att ett barn behöver sitta i vagn?