• smulpaj01

Ingen julklapp från SOC !!!!

Jag är så förbannad så jag kokar!! Demon

Pratade nämligen nyss med min socsekreterare i telefon. Anledningen till att jag ringde var för att det snart är jul.

Jag ville fråga var jag skulle skicka min önskelista, om det var till den vanliga adressen eller om dem hade en särskild adress just för julklappar - det lär ju vara en hel del såna brev som inkommer nu menar jag.

Men till svar får jag: "nej, du kommer bara få ditt vanliga socialbidrag - inga julklappar".

Är det här verkligen bra bemötande till sina kunder? Ska man ta sånt här?

Jag har ändå gått på socbidrag i snart 7 år och är således en mycket trogen kund.

Vad gör jag nu? Vem kan man klaga till?

• Svar på tråden Ingen julklapp från SOC !!!!
  • Anova

Va??
    Jag fick en konsertbiljett värd 1500 spänn.. Brevet var adresserat frpn Humanistiska förvaltningen, sociala utredningsenheten. (detta är helt sant)

• smulpaj01
    naturtjejen skrev 2010-12-01 12:56:36 följande:
    Hallo är ni yra! Det är ju klart som fan att man inte får några julklappar av soc. Va fan tror ni. Gå och jobba i stället för fan och köp dina julklappar. Herregud
    Nu är det som så att jag HAR faktiskt jobbat!

Delade ut tidningar och reklam en sommar när jag var 14 år.

Den skatten som jag betalade in då är det väl inte mer än rätt att jag på något sätt får tillbaka nu när jag inte vill jobba mer?!
  • Skogsflickan

Tycker du ska anmäla soctanten till DO!!! Så får dom inte göra!herregud, du måste ju ha pengar till julklappar. Du kan även be om pengar till en liten spa-resa!Säg att du vill vila upp dig lite i stressen. Borde hon förstå!

Alla andra anmäler ju till DO för minsta lilla och ditt fall är inte litet..

• valkyrian

Men oj då! Se till att få det på papper så du kan överklaga! Du har rättigheter!!

Styrkekram!

• naturtjejen

Ja detta är höjden av dumhet! Inte vill jobba!!!???? Du är inte bara dum du är totalt blåst

• vivianne

Det BORDE ju vara etisk diskriminering. Du berövas möjligheten att utöva din tro.Tron på jultomten då alltså.

Alla andra får ju dessutom julklappar av sin arbetsgivare, varför skulle det vara annorlunda för dig. Så länge de inte överskrider skatteverkets rekommendationer och måste förmånsbeskattas - det blir ju så attans dyrt med en massa skatt att det är helt onödigt.

Socialstyrelsen är tillsynsmyndighet för kommunernas socialtjänst. Ring nu! De måste såklart ha en jour för så här akuta saker.

• En Åsa
    naturtjejen skrev 2010-12-03 20:08:13 följande:
    Ja detta är höjden av dumhet! Inte vill jobba!!!???? Du är inte bara dum du är totalt blåst
    Fy faaan rent ut sagt för att sparka på den som redan ligger!!!

TS: Anmäl kärringen!!
  • Jordgubbarmeglass
    naturtjejen skrev 2010-12-03 20:08:13 följande:
    Ja fy, hur kan du ens med att skriva en sådan sak som det där?!
    TS är ju förkrossad för att hon inte får någon julklapp av soc!
    Stötta henne istället!!!!
  • Macina

Fy, vilken ond soctant. Skicka en kolbit med internposten till henne..
    (internposten kräver inte ens ett frimärke, så snål ska du vara tillbaka!)

• Ninja05

Herregud. Vad man blir trött på att systemet inte ens kan fungera EN enda gång!

Mina ungar behövde för ett par år sen ( då jag såklart hade socbidrag) nya sängar, vinteroveraller från p.o.p ( allt annat är fan skit ) och det viktigaste av allt, en ny syskonvagn ( Urban Jungle ). Detta var vid jul, och tänkte då ge barnen det till julklapp..Men den snåla jäveln på soc sa att jag inte hade rätt till dessa pengar som skulle täcka julklapparna.. Då jävlar tog det hus i helvete, jag skrev en fet överklagan till länsstyrelsen, och inom 2 veckor rasslade det till på kontot och där var stålarna. Fick också ett presentkort på 5000 på P.o.p  på posten. Jädrar vad det brann i röven på dem då helt plötsligt!

Synd bara att man ska behöva dra det så långt så man måste finna tid och ork att skriva en jädra överklagan för att kunna få dem här 15000 kr extra till julklappar, det är ju för fan en mänsklig rättighet! SPECIELLT när man har barn!

På Dem bah Ts!!

Svar på tråden Ingen julklapp från SOC !!!!