vanligmänniska skrev 2010-12-02 13:11:34 följande:
Ja det är lite svårt med förhoppningarna och förväntningarna, men om man vore utan dem skulle det nog kännas ännu konstigare. Det är ju ändå den största längtan för många av oss, och klart vi måste få sätta vårt hopp till något! :)
Jobbigt att det inte tar sig efter lång tid med försök, men det är ju positivt att du får ägglossning iallafall! Du kommer inte få testa att spruta innan det blir provrör? Min gyn sa att det blir Pergo i tre omgångar, lyckas inte det blir det sprutor och sedan provrör. Men vi får se om vi skall behöva gå så långt.
Egentligen har vi inte försökt så länge, "bara" 9 månader. Men eftersom jag har PCO så uppfyllde jag ändå kriterierna för att få starta utredning och behandling, skönt med tanke på hur lång tid det kan ta!
Nervöst att vänta på provsvaren.. vi har också lämnat de proverna. Minns att mannen tyckte det var lite jobbigt, men det är skönt att veta att allt är som det skall så man kan gå vidare med utredningen sen.
Det värsta är nästan att varje försök tar 40 dagar, så det går ju inte snabbt heller.. Sen så är pergo alltid slut då blir varje försök längre.. Jobbigt..
Jag vet inte om det blir sprutor eftersom jag ägglossar med pergotime. Men är inte heller helt 100 på att jag vill göra provrör.. Funderar och funderar, men det känns inte rätt att befrukta masasa ägg som sen inte används..
Har ni barn sen innan? Hur gamla är ni? :)