Behöver hjälp med vårt Respisense ditto andningslarm!
Behöver hjälp med vårt respisense ditto andningslarm. Vi har hyrt ett från andningslarm.se och vi får det inte att fungera. Jag har sonen (tre veckor) på skötbordet när jag testar så han är ju vaken och sprattlar då med armar och ben men det finns ju en lampa för det på larmet så det borde ju funka ändå. Sätter på larmet som verkar kontrollblinka vid uppstart korrekt och sätter fast det på blöjan, nära naveln. Sen verkar det inte få kontakt med sonens mage ordentligt, för både lampan längst ner till vänster (blå) blinkar och sen efter ett tag börjar varningslampan blinka och larmet börjar tjuta till slut om jag inte tar bort det innan. Blöjorna sitter bra (pampers 1-2:or) och de läcker inte så de är inte fel storlek. Vad göra? Vi hade babysense i spjälsängen till dottern och kände oss så trygga med det men nu måste jag försöka vänja mig med detta då sonen inte vill ligga själv ännu men jag kommer inte känna mig trygg att använda ett larm som så lätt fellarmar. Sonen sover på sidan mest i sängen bredvid mig för övrigt (eftersom jag ammar honom till sömns och inte kan flytta honom till ryggläge sen) så det måste också funka att ha larmet i det läget.
Alla tips mottages tacksamt!