• wilhelm07

Ja,jag har valt att vända mitt barn framåt...

Läser så många trådar om där folk vill ha ett svar på en fråga om tex. vilken bältesstol man ska välja osv osv....Inte är frågan Ska man vända sitt barn eller inte....Varför måste folk lägga sig i...De flesta vet att det är SÄKRAST att åka bakåtvänd...Varför kan man inte göra som man vill??Det man så klart tycker är bäst för sitt barn.

Är jag verkligen den enda som valt att vända mitt barn framåt fast han bara är 3 1/2??Han vägar nästan 20 kilo och är lång för sin älder....Han vill inte åka bil längre för han säger det gör ont i benen och ryggen för han får kröka och böka både här och där för att få plats...

Blir säkert en diskussion om detta men är så trött på att folk LÄGGER sig i!!!

• Svar på tråden Ja,jag har valt att vända mitt barn framåt...
  • wilhelm07

mm,det anser vi också men man läser så många inlägg här att det där med vikt och längd bara rekomenadtioner och att barn ska sitta så länge som möjligt..läser ju tom med om 6 åringar som åker bakåtvända....Hrm,klart det kan ju finnas små 6 åringar men det är inte det som är pängen...

• wilhelm07

JAg håller absolut med dig som skriver hellre brutna ben än nacke....Men också du som skriver att då borde barn åka bakåtvända tills de fyller 18....Och vi vuxkna borde sitta balåtvända för det är mycket säkrare....Hrm...

Svar på tråden Ja,jag har valt att vända mitt barn framåt...