Ja,jag har valt att vända mitt barn framåt...
Alla är vi olika... Vi föräldrar alltså. Barnen är ju ganska lika. En stor treåring är precis lika skör och ömtålig som en liten treåring. Oavsett vad föräldrarna säger. En stor framåtvänd treåring kommer förmodligen att bli lika svårt skadad vid en krock som den lila framåtvända treåringen, trots sin storlek. För oavsett hur stort eller litet barnet är så är huvudet lika stort i förhållande till kroppen på det stora barnet som på det lilla.
Jag förstår inte hur man vågar sätta sitt barn framåt innan tidigast 4 års ålder. Jag har hört många anledningar men ingen av de skulle kunna få mig att vända mitt barn. " Barnet sitter med böjda ben, barnet vill se framåt, stolen passar inte, barnet sitter obekvämt.."
Min son ville sitta framåt ett tag eftersom alla andra gjorde det. Tillslut tröttnade jag på att förklara varför han sitter bakåt, och visade honom krockfilmer på nätet. Sen var det inga problem.
Men men, alla gör som de vill med sina barn. Jag har valt att ha mina barn bakåt tills de växer ur stolen, dvs de väger 25 kg eller öronen når upp till kanten. Jag köpte t o m en ny bakåtvänd stol till sonen när han var 4½ år.. Det finns inga säkrare sätt att ha barnen i bilen på än bakåt, varför sätta de framåt då?