Din partner vill inte vara monogam längre.
Vad skulle du säga om din partner kom hem och sa:
'Nej, nu har jag tröttnat på det här. Det är inte kul längre att ligga bara med dig. Jag vill att vi har ett öppet förhållande i stället!'
Vad skulle du säga om din partner kom hem och sa:
'Nej, nu har jag tröttnat på det här. Det är inte kul längre att ligga bara med dig. Jag vill att vi har ett öppet förhållande i stället!'
Om min sambo hade kläckt ur sig något sådant så hade jag misstänkt att han slagit i huvudet någonstans. Så han hade fått tänka på saken och sen erkänna för mig hur korkat förslag det var...sen lever vi lyckliga igen.
Jag skulle nog känna mig stött om hon uttryckte sig precis på det sättet, men förslaget i sig välkomnar jag. Nu lever jag redan i ett teoretiskt öppet förhållande. Med det menar jag att det inte satts på prövning än. ;P
Håller med Onkel Panter. Hade blivit väldigt sårad om det uttryckts på precis det sättet. Däremot så ser jag få fel med själva idén med ett öppet förhållande. ; )
Då åker han ut, det är ett BIG NO NO Om sex är såå viktigt så kanske man inte ska vara i ett förhållande....om nu inte båda vill knulla runt dvs
det är ju uppenbart att ingen av oss har haft ett bra knull på länge så jag skulle kasta mig efter första bästa lammkött en sekund efter han kläckt ur sig sina tankar. En månad senare bor jag i egen lägenhet.
Nix, då är det över.
Totalt, om han vill ligga runt så får han ta singel-livet alternativt hitta någon som är OK med det.
Jag vill inte stå själv med barnen, vara den som har koll på ekonomin, vabba, jobba och sen åker han och ligger med någon annan medans jag har tvättstugan!!!
Hell no!!!
Om min sambo hade kläckt ur sig något sådant så hade jag misstänkt att han slagit i huvudet någonstans. Så han hade fått tänka på saken och sen erkänna för mig hur korkat förslag det var...sen lever vi lyckliga igen.
Om han nu haft ett sådant behov av att pröva olika fittor och tyckt att det behovet överglänste allt vi haft i vårt förhållande så hade han fått göra det givetvis. Men utan mig.