• Sanna Gosing

Din partner vill inte vara monogam längre.

Vad skulle du säga om din partner kom hem och sa:
    'Nej, nu har jag tröttnat på det här. Det är inte kul längre att ligga bara med dig. Jag vill att vi har ett öppet förhållande i stället!'

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Din partner vill inte vara monogam längre.
  • Anonym (M)

Intressant då jag presis träffat en kille som förklarat för mig att han inte tror vi kan bli någon för han är ute efter ett "öppet" förhållande. Ärligt iallafall att säga det innan vi ens dejtat Vet inte om jag kan inleda ett förhållande med honom då jag tror på monogami. Synd för han är en riktigt sjysst kille

Men är man redan ihop med någon i ett mongamt förhållande kan det ju bli lite jobbigt om den ena parten plötsligt vill ha ett frikort att ligga med andra.

• Anonym
    Tra skrev 2010-12-01 16:02:48 följande:
    Om ett önskemål framförts på det sättet hade jag nog känt att något varit fel. Jag har själv ett öppet förhållande, men inte för att det inte är kul att bara ligga med varandra. Tvärtom: det är skitkul!
    Det kan ju vara så att somliga tappar lusten till sin partner just av känslan att sexlivet inte ska vara så snävt, men att de skulle uppskatta sex med sin partner mer om de också fick ha sex med andra ibland.

Lite som att om sexet är dåligt så är det jätteviktigt och pajar förhållandet, men när det är bra så är det knappt nåt man tänker på.

Sen är det ju skillnad på att vilja ligga med andra och att inte vilja ligga med sin partner. Man kanske är uttråkad med partnern men ändå tycker att sexet är okej.
  • Jennie med ie

Säger att JAG inte vill ha ett "öppet förhållande". Så är det viktigt för honom så gör vi slut. Är det inte så viktigt att han hellre lever utan mig så försöker vi väl jobba på vårt egna momogama förhållande så det inte är så "tråkigt" längre.

• Anonym

Ha ha ha, kul, 30% vill ha eller kan tänka sig en älskare/älskarinna, ungefär samma resultat som Folkhälsoinstitutet fick som svar..

• Anonym

Jag skulle nog se det som att det var dags att göra slut. Sen får han ligga runt hur mycket han vill. Och ångra det han kastade bort.

Man kan inte säga såna saker och tro att det går att ta tillbaka det.

• mliten

Då skulle jag lämna honom. På studs. Efter att först uteslutit hjärnskada, extrem fylla samt dolda kameran.

• Anonym (DrDre)
    Anonym skrev 2010-12-01 20:39:20 följande:
    Jag skulle nog se det som att det var dags att göra slut. Sen får han ligga runt hur mycket han vill. Och ångra det han kastade bort.

Man kan inte säga såna saker och tro att det går att ta tillbaka det.
    Så du menar att det är fel att fråga sin partner sånt man känner för, vill prova eller bara är nyfiken på? Hur skall man då någonsin få reda på vad den andre gillar eller låta den andra få veta vad man själv vill ha?

Bra och rak kommunikation i ett förhållande är alltså inget du rekommenderar?
  • Anonym (m)

Jag skulle respektera min man för att han är ärlig, men är inte helt säker på att jag skulle klara det - så jag skulle fundera på det.

• giftman

Skulle helt klart ta det till mig och fundera på saken samt vad som ligger bakom det hela.

• humma
    MrKudos skrev 2010-12-01 16:49:30 följande:
    Tvärtom, jag älskar ärlighet!

De 47,14% som röstat "Det får han/hon ta tillbaka. Annars gör du slut" gör det inte.

Är med då!  Och håller med! Jag skulle kasta ut honom direkt, då är vi båda ärliga Flört
Svar på tråden Din partner vill inte vara monogam längre.