Inlägg från: anna1973 |Visa alla inlägg
  • anna1973

Vi med barn födda runt 23 mars 2009.

Hej! Jag har också en son född 090323...

• anna1973

förnöjsam
    Han är ganska liten, ligger på nedersta kurvan, vägde 11 kg och var 82,5 cm i måndags. Just nu är han förkyld, med hosta och rinnande näsa. Inte mycket sömn för varken honom eller mig nu. Han är dock sällan mer sjuk än förkylning, har nästan aldrig feber.
    Han är en snäll och go kille, som älskar att hjälpa till. Fick bland annat en egen städvagn i julklapp och det var definitivt en succé! Får han inte som han vill så blir han dock mycket grinig...
    Vi ska snart flytta hem till Göteborg efter ett par år utomlands, flytten går om knappt en månad. Är det någon av er andra som bor i Göteborg? Vi blir tvugna att flytta in i vår lilla tvåa på 60 kvm, som vi ska försöka byta så fort som möjligt.

• anna1973

K H  - Guldheden, och ni?

Puh, i natt har jag knappt sovit något alls, har haft en liten kille liggandes på min kudde hostandes och snorandes, själv låg jag och balanserade på sängkanten. Ville inte flytta honom när han väl somnat, eftersom han vakande hela tiden av hostan... Nacken mår sådär idag, sitter med en vetekudde just nu...

• anna1973

KH - ok, inte Högsbohöjd eller? Där bor min mamma...  vart letar ni hus? Vi har varit runt lite också, men det är ju så jädra dyrt...

• anna1973

KH - Min som pratar massor, han härmar allt man säger, och sätter ihop upp till tre ord. Han säger väl i princip alla lätta ord som man använder i vardagen, fast en del är svårt att förstå. Däremot är han inte någon klätterapa...

kjamarknaslisa - jag är fortfarande föräldraledig, men ska börja jobba igen 1 mars.

• anna1973

förnöjsam - nej, inte jag heller

Angående sömn så lägger sig min lille halv åtta (senast). Vi sjunger lite och sedan somnar han en stund efter jag gått ut. Sedan brukar han vakna någon gång på natten och komma in till oss. På dagen sover han 2-3 timmar efter lunch.

• anna1973

jag25 - vad kul med en till "utlandssvensk", vi bor i Luxemburg (men var faktiskt i London onsdag-fredag förra veckan). Nu ska vi dock flytta hem till Sverige igen och jag är lite orolig för att min son ska tappa språken. Förutom svenska så förstår han engelska och en hel del franska.

• anna1973
    K H skrev 2011-01-31 11:21:52 följande:
    Om din sambo pratar franska med honom hela tiden så kommer han väl inte att tappa det.
    Sedan finns det engelska skolan, franska skolan. Det behöver du nog inte vara orolig för.
    Varken jag eller min man talar franska, så det blir svårt tyvärr. Han är lite för liten för skolan och till internationell skola står vi i kö. Ja, ja.. jag har iaf köpt ett par engelska barnböcker som jag kan läsa för honom och så får det bli engelska/franska barn-dvd:er.
    Hoppas att ni mår bättre idag!

Idag ska vi ha semmel-premiär, ska bli mycket smarrigt!
  • anna1973

förnöjsam - jag har haft gipsat ben i snart sex veckor, vilket betyder noll träning och massa godis. Jag har säkert gått upp fem kilo, så trist: Jag har verkligen ingen karaktär. Och snart ska jag börja jobba. Det blir hårdträning när gipset åker av...

KH - skönt att din dotter tillfrisknat! Min son har varit förkyld i ett par veckor med hosta till och från, men ingen feber, så han går på dagis...

• anna1973

förnöjsam
    Håller helt med, har just stoppat i mig lite kvarbliven chokladpudding, egentligen helt onödigt. Mitt problem är att jag måste "äta upp" allt gott som finns hemma.
    Kul med nya jeans! Jag köpte ett par precis innan jag bröt foten, så nu ser jag fram emot att få ta av gipset och gå ner de kilona jag gått upp så att jag kan få ta på mig dem. Hann aldrig använda dem innan det hände, snacka om kapitalförstöring...

Fåret Shaun ("fåjefån") är en klar favorit här hemma också. Han brukar kolla på det när han dricker välling, fast jag tycker nog att det är roligare än vad han tycker. Han hittade en visselpipa i en låda härom dagen och det var ju kul! Det var hunden i fåret Shaun! Annas vill han mest att man är med när han leker, sitter brevid på golvet eller så, då brukar det vara ok, men inte leka själv. Han fick en tågbana, docka med dockvagn, samt städvagn i julklapp (bland annat) och dessa tre saker är väldigt populära! Sedan älskar han sina böcker också, men han vill gärna sitta i knät och läsa tillsammans... Lego är kul också.

• anna1973

KH - jag tänkte nog köpa en liten spis och kanske en cykel

förnöjsam - smart med pannkakstårta!

Idag är det min sons sista dag på dagis här innan vi flyttar hem, min man ringde efter han hade lämnat honom och berättade att de satt upp en massa ballonger och plakat med "we will miss you Hugo". Gulligt, men jobbigt att han inte ska få gå dit igen...

• anna1973

förnöjsam - jag är hemma en vecka med honom innan han börjar på sitt nya dagis

min lille kille är just nu inne i en fas (hoppas jag att det är) när han inte äter särskilt mycket alls hemma. På dagis äter han dock ordentligt, och välling dricker han med god aptit.

Svar på tråden Vi med barn födda runt 23 mars 2009.