• a mor

Var ligger norrland?

Med tanke på alla snö, halka av vägen och dåliga bilförardiskussioner blev jag intresserad av var norrlandsgränsen går.
    Få se vad ni säger. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-02 22:36
    Jag inser att det blev ett rackarns hopp mellan Gävle och Umeå, men rösta gärna på annat då och skriv var. Och ska man hårddra det är det ju ett lika fult hopp mellan Luleå och Kiruna, så.......

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-04 00:03
    Jag kommer med en sen uppdatering. Jag vet förvisso var den enligt vetenskapen riktiga norrlandsgränsen går. Det jag var/är sugen på att veta, är vad ni i hjärtat tycker är norrland.
    Detta är alltså en hjärtefråga och inte en vetenskapsfråga.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var ligger norrland?
  • Halkatla

Fan, nu röstade jag fel. Strax söder om Gävle menade jag ju.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • Mornie Alantie

Kan inte rösta. Det korrekta alternativet finns inte med.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • a mor
    Mornie Alantie skrev 2010-12-02 22:11:02 följande:
    Kan inte rösta. Det korrekta alternativet finns inte med.
    Duger inte, annat ställe vilket aternativet? 
  • Taggiz

Röstade på norr om Gävle, men sanningen är ju att norrland börjar strax söder om Gävle. Men man får väl dra det lite grovt....

• a mor
    Taggiz skrev 2010-12-02 22:14:54 följande:
    Röstade på norr om Gävle, men sanningen är ju att norrland börjar strax söder om Gävle. Men man får väl dra det lite grovt....
    Lite grovt fungerar.
  • Jessa med 3

Gränsen går norr om Dalälven. Jag ser inte alternativen i omröstningen i min telefon...

• Mornie Alantie
    a mor skrev 2010-12-02 22:13:23 följande:
    Duger inte, annat ställe vilket aternativet? 
    Oj sorry, jag missade det. Ok då, strax söder om Gävle vid kusten, längre norrut i inlandet. Gästrikland, Hälsingland och Härjedalen ligger i Norrland, Dalarna ligger i Svealand. Så geografin kan jag, läsförståelsen var det värre med tydligen
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • lövet2

Norr om Dalälven. Jag tog det närmaste alternativet, dvs norr om Gävle.

• Landslide

Börjar inte norrland någonstans emellan Oskarshamn och Falkenberg? Oskyldig

• a mor
    Mornie Alantie skrev 2010-12-02 22:17:17 följande:
    Oj sorry, jag missade det. Ok då, strax söder om Gävle vid kusten, längre norrut i inlandet. Gästrikland, Hälsingland och Härjedalen ligger i Norrland, Dalarna ligger i Svealand. Så geografin kan jag, läsförståelsen var det värre med tydligen
    Der var en ordentlig beskrivning.Skrattande Är detta din uppfattning om var norrland börjar, eller anses det vara den geografiskt rätta norrlandsgränsen enligt dom som vet?
    Jag vill gärna ha de personliga uppfattningarna. 
Svar på tråden Var ligger norrland?