Inlägg från: korvhöna |Visa alla inlägg
  • korvhöna

bävar inför förlossningen, trots omföderska..

Jag hade en relativt smidig förlossning med första barnet,
    visstfan gjorde det skitont.. och tog ett dygn.. och jag var tvungen att kissa i duschen de följande tre veckorna pga svidande stygn o utdragen läkning.
    Hade lustgas under öppningsfasen, men när krystvärkarna kom så fixade jag inte masken.
    Som att bajsa ut en 40" tv.. och ingen platt variant direkt.

Nu har jag en pojk i magen som beräknas titta ut 20e feb..
    Det är bara det att jag börjat få panik.. spenderar halva nätterna med att googla smärtlindring
    och förlossningskomplikationer. Men det känns som att jag står stilla..
    Jag tyckte jag fixade förra förlossningen rätt galant.. sjujäkla häftigt var det iaf att klämma ut en unge,
    och kejsarsnitt är inte aktuellt, känns lite fuskigt.
    Tanken på smärta känns jobbig, men jag vill inte ha ngn lindring som drar ut på kalaset.

Så, ni som inte lättvindigt fes ut era ungar, hur laddade ni inför förlossning nr 2?

• Svar på tråden bävar inför förlossningen, trots omföderska..
  • korvhöna

Jag skulle kunna föda idag, iaf med tanke på hur mkt jag längtar efter bebisen.
    Sen lär jag väl hinna ledsna på att vagga runt med värdelösa fogar i två månader till,
    och bara önska att jag fick kalva på stört.. sen har ju omföderskor i regel lite lättare
    förlossning..
    Men med mitt flyt så kommer jag antingen ligga o stånka i tre dygn eller föda i
    bilen påväg in till lasarettet.

Min barnmorska inger inte mkt till förtroende, hon är lite otäck,
    och jag lär inte byta till nån ännu äldre och tjurigare tant med ännu mer läppskägg när jag ändå
    tagit mig igenom 29 veckor med denna..
    Jag håller tummarna för att jag lyckas knipa tills jag är inskriven, sen får det gärna ta 10min innan allt är klart.

• korvhöna

Jag är en sån. jag berättar om hur ont det gör, och hur hemskt det var..
    kanske mest för att få utlopp för mitt inbillade trauma.
    Men, kvinnor har fött barn i alla tider.. och i regel så går det bra, får lugna mig med att tänka på
    nån benhård kvinna i nån hydda i afrika som klämmer ut ungar på löpande band utan så mycket som
    en alvedon för smärtan.
    Man vill ju inte vara fjantig heller :P

Svar på tråden bävar inför förlossningen, trots omföderska..