Inlägg från: Delfinis |Visa alla inlägg
  • Delfinis

Nyfödda i mölnlycke?

Jag har en liten på 2 månader och vi skall flytta till mölnlycke i maj, tycker det skulle vara roligt att få kontakt med andra med små barn i området.
    Kan få lite råd om vilken dagis man skall välja, vilka ni har valt /ska välja m.m
    Gå på promenader och så:)

• Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?
  • Delfinis

Hej Petra!Va roligt:) Känner ingen i mölnlycke så det skulle vara jätte skoj att få kontakt:)
    Tjejen är nu lite mer än 3 månader och vi flyttar i maj till nya långenäs, kan inte mölnlycke så bra men tror det är relativt nära dig?Lillans halv storebror som nu är 6 år gick på djupedals dagis när han var yngre och det var vi nöjda med men nu går han på Frida skolan så vi skall nog söka dit i första hand för det blir mera praktiskt att ha dom på samma ställe.
    Hur går det för dig?Hälsningar Annelie

• Delfinis

Va roligt att höra från dig.Det stämmer att det är det nya området det byggs mycket som vi skall flytta till.
    Vi får hoppas det blir bra:)Djupedalsäng dagis blir vårat andra alternaiv att söka till.
    Längtar till flytten, just nu bor vi i Göteborg vid Almedal.Hade varit jätte skoj att träffas nån dag,ta en promenad eller nåt om vi blir några stycken.Nu när vi är mamma lediga:)

• Delfinis

Läste också i denna tråden att det finns öppna förskola i mölnlycke i vårdcentralen.Jag tänkte gå imorgon på öppna förskola i stan men följer gärna med i mölnlycke också  någon dag om någon skall gå, känner ju inte heller någon ännu i Mölnlycke, är Iochförsig ett par månader kvar innan vi flyttar dit men hade varit kul och få kontakt...

• Delfinis

nu har vi hittat hit några stycken , får vi inte tappa tråden;)
    Min flicka gick på babyrytmik förra veckan första gången, det var bara 7 barn så det var skönt..
    Men lillan älskade det:)Jätte bra sak att gå på i framtiden.
    Vi kanske kan ta en promenad om några veckor  istället när vädret tillåter, så ´barnen ´får träffas:)

Annelie

• Delfinis

Jag har inte hört något om att någon  förskola skall läggas ner, men det kanske är nytt?
    jag tar gärna också tips om vilka som är bra m.m
    Var inne och skulle ansöka för en plats för en dagis plats men då stod det att man bara kunde ansöka 6 månader innan man önskar platsen...men det kan vara olika.

Jag tycker också det kan vara kul att träffas för en promenad eller för de som kan
    kanske gå på rytmik med de små...
    Jobbigt att hitta på saker med barn när man ´måste´vara borta när det är renovering...men jag är öppen till förslag om någon vill hitta på något.Har ju den lilla hela dagarna själv så promenader, rytmik eller annat är alltid kul att hitta på...

• Delfinis

måste man anmäla sig till rytmiken?här i göteborg behöver man bara dyka upp när man vill, är det inte samma i mölnlycke?

• Delfinis

ok, det hade jag ingen aning om, trodde det fungerade likadant på alla ställen...

• Delfinis

ok, nästan bättre att kunna gå och komma som man vill men meddela gärna vad du får veta :)

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?