• Delfinis

Nyfödda i mölnlycke?

Jag har en liten på 2 månader och vi skall flytta till mölnlycke i maj, tycker det skulle vara roligt att få kontakt med andra med små barn i området.
    Kan få lite råd om vilken dagis man skall välja, vilka ni har valt /ska välja m.m
    Gå på promenader och så:)

• Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?
  • PetraGbg

Hej hej! Det var väldigt länge sen jag var här inne.. Jag och min man har nu fått vår andra son Erik som är 2 månader Vår äldste som är på bilden har hunnit bli 2.5 år nästan. Vi kommer att flytta till Mölnlycke och båtmanstorpet i mars. Vore jätteskoj att få kontakt. Jag ska också snart börja kolla upp förskolor i området.. Vore skoj att höra hur det går för dig! Hälsningar Petra

• Delfinis

Hej Petra!Va roligt:) Känner ingen i mölnlycke så det skulle vara jätte skoj att få kontakt:)
    Tjejen är nu lite mer än 3 månader och vi flyttar i maj till nya långenäs, kan inte mölnlycke så bra men tror det är relativt nära dig?Lillans halv storebror som nu är 6 år gick på djupedals dagis när han var yngre och det var vi nöjda med men nu går han på Frida skolan så vi skall nog söka dit i första hand för det blir mera praktiskt att ha dom på samma ställe.
    Hur går det för dig?Hälsningar Annelie

• Lindacecilia78

Hej! Mitt namn är Linda och jag bor i Mölnlycke vi flyttade hit för ca 1,5 år sedan. Jag har precis blivit mamma igen och har en liten Benjamin på 1 mån och Vincent hans storebror på 2,5 år.  Hade varit kul att få kontakt med lite andra mammor i området!

Vi bor i Djupedalsäng som jag tror ligger precis i mitten av de områden ni ska flytta till. Eller Båtmanstorpet är nog ganska nära mig iof, och Långenäs en bit ifrån. Är det de där nya området? Där det byggs en massa nu?
    Vi trivs jätte bra, hoppas ni ska göra det med. Det tror jag ni kommer Mölnlycke är en kanon att bo i - mkt barnvänligt!
    Vi har ett kanon bra dagis som heter Finnsjöns Förskola, vi är super nöjda! Finns ett annat bra oxå har jag hört som heter Djupedalsängs Förskola. Men kan tänka att dessa kanske inte är aktuella för Er då dem ligger en bit i från. Tror det denna hösten som var öppnades ett nybyggt dagis i Båtmanstorp, vet inte vad det heter dock.
    Sedan är det rätt så många fri skolar som öppnar här, men det verkar ni redan ha koll på, typ VITTRA.

Vi hörs!

MVh Linda

• Delfinis

Va roligt att höra från dig.Det stämmer att det är det nya området det byggs mycket som vi skall flytta till.
    Vi får hoppas det blir bra:)Djupedalsäng dagis blir vårat andra alternaiv att söka till.
    Längtar till flytten, just nu bor vi i Göteborg vid Almedal.Hade varit jätte skoj att träffas nån dag,ta en promenad eller nåt om vi blir några stycken.Nu när vi är mamma lediga:)

• vintersippan

Hej på er! Jättekul att hitta den här tråden! Jag och min familj flyttar till Orrekullen i Mölnlycke nu första februari och känner inte en kotte. Sonen föddes i Maj 2010  så han är ju lite äldre, men jag har en bra bit kvar på mammaledigheten och vill gärna få kontakt med andra föräldralediga. Vi kan ju till exempel gå till öppna förskolan ihop? Läste precis om att det fanns en i vårdcentralen. Jag vill gärna ha tips på bra förskolor också  

MVH Emilia 

• Delfinis

Läste också i denna tråden att det finns öppna förskola i mölnlycke i vårdcentralen.Jag tänkte gå imorgon på öppna förskola i stan men följer gärna med i mölnlycke också  någon dag om någon skall gå, känner ju inte heller någon ännu i Mölnlycke, är Iochförsig ett par månader kvar innan vi flyttar dit men hade varit kul och få kontakt...

• Lindacecilia78

Jag hade gärna hängt med till förskolan oxå, men min lille kille är så liten än så jag avvaktar lite i dessa förkylnings och sjukdoms tider. Men har hört att den ska vara bra, brukar tydligen vara mkt folk där. Finns baby rytmik på Kulturhuset oxå, kanske kan vara ngt?! Jag tänkte kolla upp det och ta med båda mina barn då det är på måndagar och den store är hemma med oss då. Orrekullen , det är inte långt från mig. Välkommen! Min son går på Finnsjöns dagis och det är vi super nöjda med, men vet inte om det är det närmsta till er borde ju ligga ett dagis i Orrekullen. Kul att det är lite Mölnlycke folk som hittat denna tråd - får vi försöka ses!

• vintersippan

Jag väntar nog lite än så länge med öppna fsk ändå Förstår om du är orolig för virus, kan vara riktigt otäckt med RS och sånt. Vi flyttar om ett par veckor, så dessförinnan är det fullt upp med packning och fix. Sedan tar det ju lite tid att komma i ordning i det nya huset. Baby-rytmik lät absolut intressant! Ska kolla upp det Tack för tipsen om förskolorna. När jag läser på nätet får jag en också bra bild av dem du nämner. Vill gärna ses lite längre fram! 

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?