Hej! Mitt namn är Linda och jag bor i Mölnlycke vi flyttade hit för ca 1,5 år sedan. Jag har precis blivit mamma igen och har en liten Benjamin på 1 mån och Vincent hans storebror på 2,5 år. Hade varit kul att få kontakt med lite andra mammor i området!
Vi bor i Djupedalsäng som jag tror ligger precis i mitten av de områden ni ska flytta till. Eller Båtmanstorpet är nog ganska nära mig iof, och Långenäs en bit ifrån. Är det de där nya området? Där det byggs en massa nu?
Vi trivs jätte bra, hoppas ni ska göra det med. Det tror jag ni kommer Mölnlycke är en kanon att bo i - mkt barnvänligt!
Vi har ett kanon bra dagis som heter Finnsjöns Förskola, vi är super nöjda! Finns ett annat bra oxå har jag hört som heter Djupedalsängs Förskola. Men kan tänka att dessa kanske inte är aktuella för Er då dem ligger en bit i från. Tror det denna hösten som var öppnades ett nybyggt dagis i Båtmanstorp, vet inte vad det heter dock.
Sedan är det rätt så många fri skolar som öppnar här, men det verkar ni redan ha koll på, typ VITTRA.
Vi hörs!
MVh Linda