Inlägg från: vintersippan |Visa alla inlägg
  • vintersippan

Nyfödda i mölnlycke?

Hej på er! Jättekul att hitta den här tråden! Jag och min familj flyttar till Orrekullen i Mölnlycke nu första februari och känner inte en kotte. Sonen föddes i Maj 2010  så han är ju lite äldre, men jag har en bra bit kvar på mammaledigheten och vill gärna få kontakt med andra föräldralediga. Vi kan ju till exempel gå till öppna förskolan ihop? Läste precis om att det fanns en i vårdcentralen. Jag vill gärna ha tips på bra förskolor också  

MVH Emilia 

• vintersippan

Jag väntar nog lite än så länge med öppna fsk ändå Förstår om du är orolig för virus, kan vara riktigt otäckt med RS och sånt. Vi flyttar om ett par veckor, så dessförinnan är det fullt upp med packning och fix. Sedan tar det ju lite tid att komma i ordning i det nya huset. Baby-rytmik lät absolut intressant! Ska kolla upp det Tack för tipsen om förskolorna. När jag läser på nätet får jag en också bra bild av dem du nämner. Vill gärna ses lite längre fram! 

• vintersippan

Hej på er! Oj vilken aktivetet det har varit här!! Ja nu har vi flyttat färdigt Linda. Har dock varit utan internet i 3 veckor så man kan säga att jag har haft lite lätta abstinensbesvär . Vi bor i radhusområdet mellan pizzerian och skinnefjällskolan. Min lille kille har också varit sjuk med hög feber länge, men är på bättringsvägen nu. Vi fick därmed tillfälle att testa barnmottagningen i Mölnlycke. Himla fint ställe och trevligt bemötande där. Nästa steg är väl att byta BVC också då.

Idag tog jag en promenad för att kolla in förskolorna i området. Finnsjöns fsk och Djupedals fsk låg ju jättefint och såg jättemysiga ut, iaf på utsidan. Det kanske inte är nån idé att ens fundera på skogsgläntan och barrskogen då om de ska läggas ner.. Vi tänkte satsa på att få en plats i januari 2012, även om det kan vara svårt kanske.

Ni kan väl säga till allihop när ni och era barn är på bättringsvägen så att vi kan ses? Jag såg att det fanns ett café i biblioteket i Mölnlycke centrum som såg barnvagnsvänligt ut. Någon som är sugen på att ta en fika där, kanske en veckodag på eftermiddagen? Jag tänkte även ta mig till öppna fsk någon dag här framöver.

/Emilia 

• vintersippan

Ja barnmarknaden ska jag absolut gå på! Måste även tipsa om en butik som har öppnat nu i januari i Mölnlycke. Det är en barnbutik som heter Lekisbutiken och ligger en bit bakom Mölnlycke Gardencenter. I den finns en second handdel ifall man är intresserad av att handla begagnat. Jag blev helt till mig . Hittade en didiriksson skaljacka till lillplutten för 120 spänn (!) och lära-gå-skor från Kavat och Pax mm. Finns även nya leksaker m.m.

• vintersippan

hej! Har babysim på måndagar och lillen fixar bara en "aktivitet" per dag. Gärna en annan dag

• vintersippan

Hej! Ja vi hänger gärna med  till arken! Säg bara när Jag har oxå gått en del på öppna fsk, vi kanske har setts fast vi inte vet vilka vi är.. /Emilia

• vintersippan

Låter jättebra! Vi är på Picnic gillar vi och tid spelar ingen roll för oss. Hoppas på gott väder

• vintersippan

oj, fick se att jag har en tandläkartid för sonen den dagen klockan 10:10, men jag kanske kan droppa in efter det? Det är hans första besök så jag antar att det inte tar så lång tid. De ska väl bara förmana oss föräldrar lite
    Antar att det inte är så mkt folk där, i miljöarken alltså, då så att man inte går fram till nån annan okänd. Ni känner igen mig på min ljusgröna barnvagn. Ses! kram Emilia

• vintersippan

vi kanske ska skjuta på det då? Vädret ser ju inte lovande ut nä. Eller har ÖF öppet så kan vi ju ses där istället om ni vill? 

• vintersippan

tja vi ska ju till tandis först så om det inte öser ner går vi bort till arken och kollar om det är nån där, annars går vi nog till öppna fsk om den lille  mannen är på g.

Svar på tråden Nyfödda i mölnlycke?