Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!
Jag blev bestulen på handväskan när jag var på ett fik. Jag hade min knappt 1-åriga son i vagnen och hade fikat färdigt, hade hängt på skötväskan och handväskan låg precis brevid mig på bordet. Höll på att lägga ner sonen i vagnen när en tjej gick förbi och stötte till mig, liksom raglade till och ramlade omkull. Trodde nästan hon var full eller så, det var så konstigt hela fallet, men hon låg kvar på golvet och ojade sig, så när sonen lagts i vagnen gick jag och hjälpte henne upp. Och hon liksom räckte upp båda händerna så jag nästan fick dra henne upp och så stod hon och ojade sig en stund innan hon linkade iväg. När jag vänder mig om och pysslar färdigt med vagnen ska jag ta min handväska och gå, då är den ju naturligtvis borta.
Så under tiden som jag och alla andra är upptagna med att hjälpa och titta på tjejen som ramlade så gick nån bakom ryggen och snodde väskan, och ingen såg något! Var så förbannad, man gör en god gärning och bryr sig om en som ramlar och så blir man av med sina grejer som straff.
Var dessutom inte i hemstaden, så jag hade en lånad lägenhetsnyckel i väskan, min bilnyckel, mobilen och plånboken. Som tur var skulle jag möta min mamma precis vid fiket strax efter så jag kunde använda hennes telefon, man blir ju så handikappad, jag har ju inga nummer i huvudet, allt finns ju i mobilen!
Jag hann spärra alla kort och mobil och simkort innan någon hann använda dem, men det medför ju så mycket krångel! Samtidigt tycker jag att de var klantiga som snodde en småbarnsförälders plånbok, jag hade typ 30 kr i kontanter, och inte mycket på kontot heller.....