Inlägg från: k girl |Visa alla inlägg
  • k girl

Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!

Thursday skrev 2010-12-05 21:29:07 följande:
    Alltså... jag råkade själv ut för en ficktjuv för en månad sen som stal min plånbok ur min handväska när jag stod på perrongen och väntade på tåget. Uppräckte det när jag skulle visa biljetten för konduktören och inte hittade den. Sjukt jobbigt. Men du, försök få lite kontroll över dig själv...? Jag begriper fakitskt inte alls din enormt starka reaktion. Jag blev mest irriterad på att det är så helvetes jobbigt att skaffa alla nya kort, och nya koder inte minst. Men de flesta kom ju på en vecka och sen lyckades jag lära mig koderna på en del av dem också så nu klarar jag mig, även om jag fortfarande inte har något körkort (eller någon plånbok för den delen). Suck. Men det som stör mig är den praktiska aspekten av det hela.

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att TS starka reaktion till mångt och mycket beror på att hon vet att någon har varit och grävt hos bebisen - så skulle jag också ha känt.

TS: Jag har blivit av med plånboken två gånger, men båda gångerna har den bara tömts på kontanter och jag har fått tillbaka själva plånboken. Däremot råkade jag ut för en smitningsolycka för två år sedan; någon körde av min backspegel trots att jag låg långt ut i vägrenen och körde (han låg en bra bit över mittlinjen). Jag stannade och klev ur bilen men han bara körde iväg - och det kändes helt fruktansvärt. Jag har fortfarande svårt att "lita på" mina medtrafikanter och får ångest om jag möter någon som genar i kurvorna. Töntigt? Måhända, men våra reaktioner rår vi inte på!

Lycka till, jag hoppas att du kommer någon vart med polisanmälan.

Svar på tråden Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!