Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Argument för och emot abort.

Jag är lite emot abort.. Tycker de ä fel att döda ett litet barn för något man själv gjort. Abort då man blivit våldtagen, barnet eller mamma inte är frisk osv, borde vara tillåtet men om man har varit oförsiktig o inte använd preventivmedel så tycker jag att abort borde kosta rätt mycket pengar..

En tjej på "16 and pregnant" sa en gång: Är man mogen för sex är man mogen för barn. Det tyckte jag lät väldigt logiskt

• Anonym (K)

Ja, ibland finns det såna över 30 som inte är mogna för att bli föräldrar? Skulle en grovt utvecklingsstörd ha sex?

Jag tänkte just att när vi mognar, tjejer får mens o killen producerar sperma så är vår kropp mogen för reproduktion? (för det mesta) och när man har sex så vet man oftast vad man ger sig in på.
    Sex har man för att reproducera barn, precis som djur, de har sex o då får de småttingar. Visst man har sex för att det är skönt oxå men för att göra barn oxå ? :P

• Anonym (K)
    Selfish Geene skrev 2011-01-20 19:55:33 följande:
    Klart att många utvecklingsstörda har sexuella behov, varför skulle de inte ha det?

Vissa flickor får mens redan i 8-årsåldern, tror du att de är redo att föda barn eller att bli mamma? 
    Kanske inte psykiskt Förvånad
  • Anonym (K)
    Selfish Geene skrev 2011-01-20 20:12:58 följande:
    tycker du inte att det är viktigt att man är mentalt mogen innan man skaffar barn?

(och tror du verkligen att det finns 8-åringar som är fysiskt mogna att bära, föda och ta hand om ett barn?) 
    Man blir nog de.. jag var inte ett dugg mogen för att skaffa barn o aldrig velat haft men är jag var 19 blev jag gravid o tog mitt ansvar för mina handlingar  o var inte ett dugg redo för barn.. Men när jag fick mitt underbara barn så var det han som lärde mig att vara mamma.

Nej, de flesta 8-åriga (som har fått mens o har ägglossning o hela köret) skulle nog inte tänka på barn i förstahand, o jag tror inte många som är så "små" har sex
  • Anonym (K)

Nu tar vi extrema fall lixom. Du förstår nog vad jag menar. Jag menade mest såna som har sex o ser abort som preventivmedel o säger: nej fan jag är inte redo för att ha barn. O nu menar jag inte 8 råiga utan 16 o uppåt (ungefär) .

En del tonåringar är mer mogna än andra..

• Anonym (K)

Va menar du med att man mognar när man får barn?

Jag tycker att man ska ta ansvar för sina handlingar utan att mörda ett oskyldigt litet barn, som om det vore dets fel att det kom till världen.

• Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2011-01-21 08:22:17 följande:
    Va menar du med att man mognar när man får barn?

Jag tycker att man ska ta ansvar för sina handlingar utan att mörda ett oskyldigt litet barn, som om det vore dets fel att det kom till världen.
    Och nu menar jag ett friskt barn som en frisk mamma bär och inte blev våldtagen osv :P
  • Anonym (K)
    Selfish Geene skrev 2011-01-21 08:24:16 följande:
    du verkar tycka att det är ok att "mörda ett oskyldigt litet barn" om fadern är en våldtäktsman?

Det är aldrig okej med mord anser jag men jag tycker att det borde vara tillåtet om man vill göra abort efter en våldtäkt om man blir gravid.

Om man vill göra abort för att man knullat runt o inte brytt sig om att skydda sig mot grav, så tycker jag att de borde kosta mycket pengar. typ 5000 - 10 000 kr iaf.

• Anonym (K)
    Selfish Geene skrev 2011-01-21 08:42:30 följande:
    Är abort "mord på ett oskyldigt litet barn" om kvinnan blivit gravid av misstag, men inte om hon blivit gravid till följd av en våldtäkt?

Vad är det för skillnad på barnet som har en kåt 16-åring till pappa och barnet som har en våldtäktsman till far? 
    Tänkte mest på att den stackarn som har blivit våldtagen o blir gravid kanske inte vill ha mannens barn, just för att hon kanske blir påmind om den idioten som skadade henne så..
  • Anonym (K)

Haha du förstår exakt vad jag menar. Spela inte dum :P

• Anonym (K)

det var vad JAG tyckte på ett ungefär. jag tror knappast nån kommer o sätter betyg på min "resonemang" haha. Jag tror folk förstår vad jag menar :P ja, de flesta iaf :P

• Anonym (K)

Nej men då har du inte fattat.  Så här tycker jag:

-Kvinnor som bär på en sjuk bebis borde få göra abort.

-Kvinnor som fick sjukdom eller pga sjukdom inte kan vara gravid eller inte skulle klara av en graviditet får göra abort. 

-Kvinnor som har blivit våldtagna o inte vill ha kvar barnet får göra abort .

-Kvinnor som har blivit gravida o inget av de tre ovanstående stämmer ska kvinnan få betala 5000-10000 om hon ska göra abort.

Så tycker jag att det borde vara, jag läste lite på va en abort kostar o de stod olika priser beroende på vem man besöker och hur gammal man är men det högsta var 350 så då menar jag att de först tre nämnda ska betala lika mkt som det kostar nu.

• Anonym (K)

Jag tycker fortfarande att abort är mord. Man tar livet av ett oskyldigt barn, håller inte du med om det?

Men om man t.ex. skulle mörda sitt barn när den var utanför magen så skulle man få straff för det, typ fängelse? Så är det i nästan hela världen, att om man dödar så åker man i fängelset, är det inte så?

Men man kan tex betala sig ur fängelset o därför tycker jag att det ska kosta att göra abort.. Just för att det är mord..

Svar på tråden Argument för och emot abort.