Inlägg från: Hejfranentjejpa12ar |Visa alla inlägg
  • Hejfranentjejpa12ar

Argument för och emot abort.

Skriver också sent nu men vill gärna föra diskussionen vidare.. 

Här är några argument som gäller för abort: 
    Om man inte har ekonomin, eller att man är för ung eller helt enkelt inte känner sig redo för barn så ska man alltid ta sitt fulla ansvar och därmed använda sig av skydd för att inte riskera graviditet.. 

Föder man barnet för att sedan adoptera bort det så ska man tänka på hur kommer barnet att må under hela sin uppväxt? Troligtvis letandes efter sina ursprungliga föräldrar.. 

Abort ska vara tillåtet i alla länder och för alla,  Då att föda ett barn som man inte kan ta hand om är aldrig enligt mina åsikter Ok. 

Våldtäkt är även fruktansvärt hemskt och blir man utsatt för det är det fortfarande enligt mina åsikter den enda vägen då man själv antagligen inte mår bra av det och allra minst barnet som en dag när det vuxit upp undrar var dess pappa befinner sig...  

Detta är mina personliga åsikter, och jag kan självklart förstå dem som är emot abort dock så ska alla ha rätten att bestämma över sina egna kroppar i detta fallet så är det kvinnans fulla rätt till abort om så önskas.

Svar på tråden Argument för och emot abort.