• caroline88

Tycker du om Ullared?

Ja imon (6/12) bär det av till Ullared. vad tycker du om Ullared? Vad brukar du handla? Vad är det värsta/bästa med Ullared? Skriv gärna en kommentar!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om Ullared?
  • Bonanza

Jag har varit där en gång (det ligger ju sjukt långt bort, men en gång åkte vi förbi och passade på) och kan bara inte förstå hur man kan åka dit flera gånger per år. Inga kläder gick ju att köpa, allt var kräkfult och det märktes att det var lågpris, om man säger så.

I övrigt så fanns det väl rätt bra och billiga leksaker, men rätt så begränsat och väldigt stereotypt. Så att bara åka för leksaker lönar sig inte. Inget annat fanns som vi ville ha, så nej - jag gillade inte Ullared.

• alvaereva

Vi åker dit kanske tre, fyra gånger om året sen vi fick barn.
    Min man hatar stället, jag älskar det!

Vi har en och en halv timmes resväg dit.

Köper i stort sett inga förbrukningsvaror som typ schampoo och liknande. Det finns lika billigt på ÖB.
    Det jag köper är leksaker, kläder till alla i familjen, handdukar, sängkläder, köksredskap, brännskivor, pennor, kollegieblock, vissa inredningsprylar som typ blomkrukor och sånt, dukar, smink (dom har maybelline) osv.

• CarpeNoctem

Det är ett helvete att gå inne i affären, och det är inte så billigt längre..men man kan väl hitta en del fynd Drömmer

Scheisse!
  • Kabbela

Älskar Ullared! Åker 5 timmar med bil en gång per år. Köper bla hästgrejer, handdukar, lampor och jackor mycket billigt. Personalen är ovanligt treviga! Och stugorna är fina och väl värt pengarna!
    Nu när jag fått en liten, ser jag framemot att gå på barnavd. och leksaksavd Glad
    Ska kanske tillägga att jag avskyr att shoppa!! Speciellt i stora varuhus med mycket folk... Förvånad

• Elli47

Eftersom jag aldrig varit där så har jag ingen åsikt om hur stället är. Bor i norra Sverige och lär inte åka till Ullared heller...   men faktum är att vi åkt förbi där en sommar för många år sen och vi valde att inte stanna

• Dägan

Tycker att de var väldigt mycket negativt om gekås... De har blivit bättre på att köpa in märkes varor. Allt från schampoo, mat, leksaker, kläder osv. Till ett kanonpris. Förr var de mer "gekås-skit", men de kan man inte säga nu. Det är kvalité på varorna.

• SuzR

sådär, vart där en gång och visst fanns det en del ok grejer men mer skit som man egentligen inte behöver. Tyckte däremot affärerna runt omkring var lite bättre.

• alvaereva
    Dägan skrev 2010-12-06 08:44:56 följande:
    Tycker att de var väldigt mycket negativt om gekås... De har blivit bättre på att köpa in märkes varor. Allt från schampoo, mat, leksaker, kläder osv. Till ett kanonpris. Förr var de mer "gekås-skit", men de kan man inte säga nu. Det är kvalité på varorna.
    Håller med!

När jag har varit där har det varit en del märkesgrejer. Ett litet urval av parfymer bland annat. Och förförra gången jag var där fanns en hel hylla med SVEA-kläder på damavdelningen!
  • Mandel

Har aldrig varit där och känner inget som helst behov av att åka dit heller.
    ÖoB finns inom 2mils radie och är minst lika billiga på shampon, fryspåsar, servetter m.m.
    Barnkläder handlar jag med rabatter på ellos, Kapp-Ahl m. fl. eller på ÖoB.
    Vad händer ifall man behöver byta något man köpt på Ge-Kås? Man tar ju inte bilen direkt och åker en sväng till...

Varför förstöra en hel semesterdag samt en massa dyr bensin när jag ändå inte sparar en massa pengar?

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • eliten

Jag kan ju inte påstå att det är begränsat med leksaker, leksaksavdelningen har ju blivit stor som en hel affär. Ta en transformers som kostar 599kr på toys r us den kostade 149kr på gekås och så är det med de flesta leksakerna. Min son älskar little peoplesaker från fisher price och de är flera hundra billigare jämfört med leksaksaffär och Coop!

• caroline88

Vill man byta varor kan man skick det, precis som man gör med ellos-saker!

Håller med några av er andra, det har fått in mycket mera märkesvaror!

Det sämsta tycker jag är damavdelningen, finns inte jättemycket kläder, men något plagg kan man allt fynda!

• DenNamnbitne

Ullared??? Ja jusst det det är ju en rolig låt om en tråkig håla där affären hade stängt med Peter Wahlbeck. Den är rolig

• Thegran
    eliten skrev 2010-12-06 09:49:20 följande:
    Jag kan ju inte påstå att det är begränsat med leksaker, leksaksavdelningen har ju blivit stor som en hel affär. Ta en transformers som kostar 599kr på toys r us den kostade 149kr på gekås och så är det med de flesta leksakerna. Min son älskar little peoplesaker från fisher price och de är flera hundra billigare jämfört med leksaksaffär och Coop!
    eller den där stora dansande IgglePiggle dockan, kostade 799 på leksaksaffären här i stan. 69 kr på GeKås!
    köpte en Skrållandocka för 200 kr mindre än på nätet också, och fisher price kassaapparat för halva priset mot här hemma :)

leksaksavdelningen har blivit toppen!
  • Ragnar

Nu är det två år sedan jag var där sist men då gjorde jag några riktiga fynd faktiskt. Fast bara till barnen (kläder och leksaker) så hade vi inte haft barn hade jag inte haft något där att göra. Köpte bla. den bästa vinteroverall vi har haft hittills för bara 199 kr.

• mjau84

Jag köpte ett hundhalsband som jag spanat på här hemma som kostar 540 kr och 49 kr på Ullared. Sen att det gick in för 77 kr är en annan femma, man åker ju inte dit och säger till igen

• WmammaW

Jag tycker bra om Gekås! Det är en trevlig utflykt och man har verkligen en heldag där. Vi åker väl 2 gånger om året och handlar lite av varje. Mest kläder till barnen och en del till mig. Utbudet till män är ganska begränsat tycker vi. Sen blir det ju julklappar och leksaker till barnen som är helt klart det man sparar mest pengar på! Pussel, spel och film/data är ju också så mycket billigare.

Heminredning, gardiner, dukar och sånt är ju också mycket billigt!

Det västa med Gekås är ju allt folk, fast det får man liksom ta och så länge man inte har brått så är det ju lugnt. Sen tycker jagd et är hemskt med alla föräldrar som släpar med sina stackars ungar upp dit. Barnen skriker och föräldrarna blir hysteriska. Nä, lämna ungarna hemma..

Svar på tråden Tycker du om Ullared?