Inlägg från: vcent |Visa alla inlägg
  • vcent

Stanna hemma när ni är sjuka!

Jag förstår att man ska stanna hemma för att man kan smitta andra, det är självklart. Men jag skulle inte kunna jobba någonstans om jag skulle stanna hema varje gång när jag är genomförkyld för då skulle jag vara hemma minste två hela veckor i månaden. Och dessutom så skulle jag inte kunna vara hemma vid migränanfallen då jag faktiskt inte kan jobba till skillnad från förkylningen. Förkylning gör en trött ja, man jobbar sämre än när man är frisk men man kan jobba. Har man migrän så kan man inte jobba, man lämnar inte sängen.

Likadant med att stanna hemma ett dygn eller två efter man kräkits. De flesta jag pratat med tycker man ska stanna hemma oavsett orsaken till kråkningen. Alltså om kräkningen kom av att jag är åksjuk eller har migrän eller varit full också. Men då ska man för helvete inte stanna hemma, i så fall skulle jag aldrig kunna gå till jobbet!! Jag kräks vart tredje dag av migrän.

Folk måste fatta att en del människor inte kan stanna hemma vid förkylning eller något mindre sjuksamt eftersom dom är det extremt ofta! Om vi ska stanna hemma vid förkylning så kommer ni få dras med oss på jobbet när vi har maginfluensa!

Något annat som spelar in är vad man har för jobb också. En lärare kan inte stanna hemma för lite lätt huvudvärk eller lite snuva som någon på ett kontor kan. Läraren blir smittav av barnen hela tiden och därför blir den lätt förkyld och skulle den stanna hemma varje förkylning så skulle barnen inte ha nån lärare utan bara vikarier!

Ni måste fatta att det inte går att stanna hemma varje jävla gång man är sjuk! En del är sjuka väldigt sällan, kanske inte ens en dag om året medan andra är ?sjuka? 300 dagar om året.

Svar på tråden Stanna hemma när ni är sjuka!