Inlägg från: Kimmylee |Visa alla inlägg
  • Kimmylee

Varför ger man majskrokar?

Tänk att jag inte fattade att majskrokar fanns förrän mina tvillingar var stora nog att äta vanlig mat. Synd!Majskrokar är precis vad jag hade behövt ibland när det var läge för lite harmoni. Smörgåsrån är liksom inte lika praktiskt.

Vill bara hålla med föregående talare som är för majskrokar att ett hem i harmoni är ett bra hem. Ett hem med skrikiga och griniga barn (lika med grinig mamma...) är inget rolig hem. Hurra för ostkrokar och annat lullull som gör livet lite trevligare

• Kimmylee

Jag måste säga att jag är ganska överraskad över hur många "gestapo"-mammor det verkar finnas här på FL, som är superhårda med allting och aaaaldrig skulle ge sina barn godis, onyttigheter eller göra det minsta lilla som inte är "by the book". Jag har alltid tyckt att jag är ganska ordentlig och inte ger mina barn en massa onyttigheter i tid och otid, men efter en tid på FL känner mig helt plötsligt väldigt liberal som nu när barnen snart är 3,5 år kan konstatera att jag nästan brutit mot allt jag sa innan jag fick barn att jag inte skulle göra eller skulle göra vad gäller mina barn... Fast de verkar pigga, krya och glada ändå, eller kanske tack vare det 

• Kimmylee

Aha, om större barn också gillar krokisar kanske jag ska introducera majskrokar som lördagsgodis till mina tvillingtjejer Skrattande. De börjar bli lite less på russinask...

Svar på tråden Varför ger man majskrokar?