• lili

Blödningar efter varje ägglossning

Hej alla, ny här.
    Vill inleda med att säga att min man och jag inte har försökt få barn så länge. Bara i ynka fyra månader. Därför kanske det är lite känsligt att jag skriver att jag svårt för att få barn redan.
    Problemet är nog inte där. Utan att jag inte vet om jag faktiskt kan få barn.

Efter försök så kommer det blödningar ca sex-sju dagar efter ägglossning. Från början trodde jag att det var så kallade nidationsblödningar, men så kommer mensen sex-sju dagar efter det. Med andra ord är jag blödningsfri ca 1,5 veckor per månad.

Jag hade nog inte tänkt på det hela så mycket om det inte vore för faktumet att dessa blödningar har kommit efter VARJE försök. Vad är fel? Får jag missfall? Försöker ägget fästa men släpper taget?

Har bokat tid hos gyn. men tänkte ändå se om det är någon annan som har samma problem.
    Någon?

• Svar på tråden Blödningar efter varje ägglossning
  • lili

Corina: Vad var det för infektion? Fick du ett namn på den?

• lili

Prodigy - Jo, jag har hängt där lite, men känner att det är för stort och för spretigt för att jag ska känna igen mig.

• Velveteen

lili, har gyn gjort ordentligt VUL på dig? Annars kan det vara en polyp, det är en slags ofarlig utväxt inne i livmodern som ofta ger upphov till småblödningar vissa dagar i månaden. Opereras lätt bort. Man ska inte ha den kvar för den kan hindra ett ägg från att fastna.

• Lillan12

Hej tjejer!

Jag hoppar in i tråden här eftersom jag har precis samma problem som ni! Dock så kommer mina små irriterade blödningar 3-5 dagar efter ÄL och håller i tills mensen börjar. Dock har jag "bara" haft detta i 3 månader, det började efter mitt sista missfall i december 2010 (har haft ett mf i april 2010, ett MA i oktober 2010 och ett mf i december 2010).

Igår ringde jag min gynekolog och berättade om det, och fick då utskriver Primolu Nor som jag ska ta 2 dagar efter ÄL i nästa cykel. Ska bli intressant att se om det hjälper! Jag äter även Trombyl och Evalon sen tidigare, då de tror att mina missfall beror på blodproppar.

Någon här som fått utskrivet Primolut Nor? 

• lili

Velveteen: Ja, hon har gjort två VUL och konstaterat att allt ser bra ut. Varje gång jag har varit där har jag även haft ett stort och fint ägg som bara väntade på lossning.
    Ska prata med min gyn snart igen och hoppas då att hon är villig att leta efter annat än progesteronhalten.

Solen: Jag har haft dessa problem ända sedan starten för snart sju månader sedan. Normalt sett får jag småblödningar ca 2-3 dagar före mens, men nu, i och med att vi vill bli gravida, kommer blödningarna ca 7-9 dagar före mens. Jag har inte fått annat än Provera utskrivet, och det funkade inte för mig.

• lili

Tro det eller ej, men i morse fick jag ett plus på stickan. Gick till MVC där de konstaterade samma sak.
    Trots att jag hade småblödningar i ca 6 dagar förra veckan så är jag alltså gravid. Då kunde vi bli gravida, trots blödningarna. Men, nu är jag ju intresserad av att veta vad blödningarna berodde på.

• GlassPingo

Ett stort grattis lili!!! Glad Roligt att höra att man kan bli gravid trots blödning innan mens. Lycka till!!!

• lili

Ja, jag trodde faktiskt inte att det var sant. 6 dagar med de vanliga blödningarna och två dagar efter att de upphörde testade jag positivt. Hade ju tänkt att lägga av med progesteronkrämen annars.
    Nu har ju vi inte försökt bli gravida så länge, och man vet ju heller aldrig om det kommer att löpa linan ut. Men jag hoppas.

• Corina
    lili skrev 2011-03-18 21:20:18 följande:
    Corina: Vad var det för infektion? Fick du ett namn på den?
    Nej jag vet inte något namn men det var så enkelt som tarmbakterier som kommer fel pga tex stringtrosor eller att man torkar sig bakåt och fram.

Den kan tydligen ligga länge och störa bla att östrogenet blir lägre och progesteronet också... då blir det mellanblödningar och sköra slemhinnor som också börjar blöda.

Och att bli barn med denna infektion i underlivet är tydligen inte vidare möjligt. Infektionen kunde ligga knappt märkbart i många år.

Jag kan ännu inte avgöra om det hjälper mina mellanblödningar att ha fått bort infektionen för jag medicinerar fortfarande med ovesterinkräm i underlivet 3-4 dagar i veckan för att bygga upp de "trasiga" slemhinnorna...

=)
  • Corina
    Lillan12 skrev 2011-03-22 18:12:56 följande:
    Hej tjejer!

Jag hoppar in i tråden här eftersom jag har precis samma problem som ni! Dock så kommer mina små irriterade blödningar 3-5 dagar efter ÄL och håller i tills mensen börjar. Dock har jag "bara" haft detta i 3 månader, det började efter mitt sista missfall i december 2010 (har haft ett mf i april 2010, ett MA i oktober 2010 och ett mf i december 2010).

Igår ringde jag min gynekolog och berättade om det, och fick då utskriver Primolu Nor som jag ska ta 2 dagar efter ÄL i nästa cykel. Ska bli intressant att se om det hjälper! Jag äter även Trombyl och Evalon sen tidigare, då de tror att mina missfall beror på blodproppar.

Någon här som fått utskrivet Primolut Nor? 
    Jag äter dessa nu. De ska ju göra så att slemhinnan i livmodern där ägget ska fästa ska bli tjock och bra. Samtidigt så gör ju detta att den inte börjar släppa i förtid och då blöder man inte eller mellan ÄL och mens...

Är tanken alltså... Jag är på första månaden nu så jag vet inte ännu om det fungerar.
    Hur går det för dig?
  • Corina
    lili skrev 2011-03-24 21:53:45 följande:
    Tro det eller ej, men i morse fick jag ett plus på stickan. Gick till MVC där de konstaterade samma sak.
    Trots att jag hade småblödningar i ca 6 dagar förra veckan så är jag alltså gravid. Då kunde vi bli gravida, trots blödningarna. Men, nu är jag ju intresserad av att veta vad blödningarna berodde på.
    Grattis!

Känner igen det där med blödningarna från min graviditet. Efter ett och ett halvt års försök hände samma för mig. Då kände jag inte till något om ProgesterAll, skulle detta hända mig igen skulle jag använda den krämen.

Jag hade mycket småblödningar ända fram till v.20. Allt gick bra ändå.
Svar på tråden Blödningar efter varje ägglossning