Inlägg från: Miniigirl |Visa alla inlägg
  • Miniigirl

Är bakmaskin något att rekomendera?

vi använder våran mycket! Fast, eftersom vi tröttnade på formen och den lite annorlunda konsistensen på brödet så har vi börjat ta ur degen när den är färdigjäst och lägga på plåt för att sedan ha in i ugnen!

Vi kastar ner lite allt möjligt i bakmaskinen vi...det vi känner för lixom Sålänge man har rätt mängd jäst och vätska så kan man bygga ihop sina recept hur man vill ju

Den är stor och klumpig, så det gäller ju att man har en bra plats för den...vi har den alltid framme på bänken, eftersom vi bakar flera gånger i veckan!

• Miniigirl
    Victoris skrev 2010-12-07 16:00:39 följande:
    Har du några bra recept får du gärna dela med dig av dom T ex här i recepttråden för bakmaskiner
    Alltså, vi går inte efter några recept ens:-S
    Vi gör det vi känner för...
    Vi brukar se till att ha ungefär 4-6dl vätska och en halv jäst(vi kör med färskjäst oftast, annars motsvarande mängd torrjäst)
    vi använder ofta lantbrödsmjöl(mörkt) och blandar i lite vetemjöl och sen brukar vi ibland ha i solroskärnor, linfrön, brödkryddor eller liknande som vi har hemma för tillfället!
    Men lantbrödsmjölet ger iallafall väldigt mjuka och goda limpor tycker ja

ska kika in i tråden å se om jag får några trevliga tips på vad man mer kan ha i

Men det är inte svårt att få ihop ett gott bröd tycker jag, ända gångerna vi lyckats få tråkiga limpor är ju när vi glömt saltet:-P
  • Miniigirl
    panki2 skrev 2010-12-07 22:29:56 följande:
    Tack för alla svar!

Jag antar att det givetvis är stor skillnad på vilkan manskin man har???
    Eller funkar de lite billigare lika bra?
    Vi har nog en av dom billigaste...den har vi haft i 1 år nu och funkar precis som den ska iallafall
Svar på tråden Är bakmaskin något att rekomendera?